Elektromobily potrebujú oveľa viac odlišných riešení, ako by sa mohlo zdať. Týka sa to napríklad airbagov.
Do servisov musia ísť státisíce ďalších modelov BMW, Audi či Škoda. To takmer desať rokov od vypuknutia škandálu Takata.
Aj česká Škoda má problémy s bezpečnostnými vankúšmi, ktoré sa môžu samovoľne nafúknuť.
Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky začal nové vyšetrovanie airbagov Takata.
Americké úrady nariadili v utorok automobilke Ford, aby zvolala do servisov tri milióny vozidiel s airbagmi od firmy Takata.
Kauza smrtiacich airbagov Takata nemá konca.
Po BMW a Audi sa rozhodli riešiť problém s „novoodhalenými“ airbagmi Takata radikálnym spôsobom ďalšie automobilky. Nič iné im ani nezostáva.
Nielen BMW a Audi musia reagovať na výskyt nebezpečných airbagov Takata, ktoré boli doteraz považované za bezproblémové.
Zdalo sa, že kauza airbagov japonskej spoločnosti Takata je dávno zažehnaná. No najnovší vývoj v Austrálii ukázal, je stále časovanou bombou.
BMW sa rozhodlo pre bezprecedentný krok. Požiadalo majiteľov 12 633 áut, aby prestali svoje vozidlá používať, a to okamžite. Svedčí to o vážnosti situácie, ale aj o zodpovednosti samotnej automobilky.
V kurze sú dnes moderné asistenčné systémy. Na airbagy akoby sa zabudlo. Honda si však myslí, že je na nich čo zlepšiť.
Bezpečnostný vankúš na motorke? Honda Gold Wing ho už má. Ale účinný je len pri istých typoch nárazu. Americká spoločnosť Forteon preto vyvíja komplexnejšie riešenie.
Nový typ airbagov by mal zabrániť zraneniam, ktoré vzniknú pri ďalších nárazoch, než je ten prvý. Áno, po prvej kolízii zvyčajne nasledujú ďalšie. Je to však zložité.
Zvolávacie akcie automobiliek sa netýkajú len problémových emisií výfukových plynov. Chybné časti vozidiel môžu ohrozovať zdravie posádky.
Nemecký koncern Daimler zvoláva po celom svete do servisov viac ako milión vozidiel Mercedes-Benz. Dôvodom sú možné problémy s bezpečnostnými vankúšmi.
Japonský výrobca bezpečnostných vankúšov Takata požiadal v USA a Japonsku o ochranu pred veriteľmi. Podľa agentúry AP to oznámila samotná firma.
Automobilky Toyota, Subaru, Mazda a BMW súhlasili, že dajú 553 mil. USD na odškodnenie majiteľov 15,8 mil. áut v USA v súvislosti s airbagmi.
Japonská spoločnosť Takato sa v Spojených štátoch priznala, že zakrývala problémy s nafukovačmi airbagov.
Japonská spoločnosť Takata by mohla zaplatiť americkým úradom až jednu miliardu dolárov za skončenie vyšetrovania jej postupu v kauze nebezpečných airbagov.
Po najväčšej zvolávacej akcii vozidiel s airbagmi Takata a nedávno ohlásenej akcii GM, súvisiacej opäť s bezpečnostnými vankúšmi, tu máme ďalší masívny „racall“.