Svet dopravných značiek sa príliš často nemení. No tiež nesmie ignorovať vývoj.
Sú elektronické systémy, ktoré nám tak trochu berú volant z rúk, naozaj prínosom pre bezpečnosť cestnej premávky? Výsledky štúdie z Holandska tvrdia pravý opak.
Ruský výrobca ťažkých nákladných vozidiel predstavil prototyp Kamazu s autonómnym ovládaním. Nepotrebuje čiary na ceste a orientovať sa vraj vie aj na snehu.
Áut bez vodiča sa dočkáme oveľa neskôr, než sa predpokladalo. Spoločnosti, ktoré ich vyvíjali začínajú krachovať, respektíve sa ocitajú v existenčných ťažkostiach.
Červené, oranžové a zelené svetlo v budúcnosti pravdepodobne stačiť nebude. Pribudnúť má štvrté.
V Kalifornii sa záchranné zložky, najmä hasiči, stretávajú s novým problémom.
Ktosi neznámy sa na autosalóne v Ženeve postaral o malý škandál. Navigačné systémy väčšiny vystavených áut ukazovali totiž iný čas aj polohu.
Nejde o efekt, ale o budúcnosť. Ako prvý dostal schválenie na nový typ svetiel Mercedes-Benz. Používať ich začne za Atlantikom.
Vozidlo vyvinula Slovenská technická univerzita spolu s technologickými firmami.
Autonómne autá spoločnosti Google majú najazdených už viac ako 2,7 milióna testovacích kilometrov. Počas nich sa dostali aj do problémov. Všetky oficiálne zaznamenané havárie boli však zatiaľ spôsobené ľudskou chybou samotného šoféra alebo inými účastníkmi premávky. Až doteraz.
Tesla havarovala vo vysokej rýchlosti na ceste plnej zákrut a pri silnom vetre. Elon Musk jednoznačne odmieta, že za nehodu môže zlyhanie autonómneho riadenia.
Autopilot Tesly má stále problémy. To aj po tom, čo americký výrobca luxusných elektromobilov obmedzil niektoré jeho funkcie. Vyjadril sa k tomu dokonca sám technický expert Volva, ktoré má s autopilotom veľké plány.
Zmení sa orientácia lowcostovej Dacie? Vyzerá to tak, že v budúcnosti má chuť zaujať aj majetnejších klientov. V súčasnosti hľadá 120 inžinierov, ktorí sa majú podieľať na vývoji nových technológií.
Čína dáva celému svetu na frak. Spoločnosť Neolix spustila výrobu doručovacích vozidiel bez vodičov. Už v prvom roku chce dodať na trh tisíc kusov.
Nielen Google, ale aj spoločnosť Apple pracuje na vývoji vlastného elektromobilu s autopilotom. Prísť by mohol už o štyri roky.
Tento týždeň obletela svet správa o smrteľnej nehode, ktorej účastníkom bola cyklistka a testovacie autonómne vozidlo spoločnosti Uber. Nereagoval autopilot ani vodič. Sú teda robotické autá bezpečné?
V roku 2017 predstaví Audi novú vlajkovú loď A8. Práve tá sa má stať prvým modelom vybaveným autopilotom. Novú technológiu overuje automobilka z Ingolstadtu na upravenom Audi A7 Sportback. Volajú ho Jack
Celkom 2,7 milióna najazdených kilometrov a len 11 dopravných nehôd. Aj to spôsobených inými účastníkmi premávky. Také sú oficiálne štatistiky Googlu, ktorý vyvíja a testuje vozidlá s autopilotmi. To neznie zle, lenže kritici poukazujú na nedostatočný dohľad.
Vytrela Tesla zrak ostatným automobilkám? Systém autonómneho riadenia síce ešte nemá, ale zdá sa, že funkcia Autosteer zvládne viac než asistenčné systémy konkurencie. A domontovať sa dá aj dodatočne.
Hlavnou hviezdou Volkswagenu v Ženeve bolo nové 5-dverové kupé Arteon. No zároveň sa v halách Palexpa pozrel aj do budúcnosti.