Revolúcia v oblasti batérií príde neskôr, než sa očakávalo. Šéf čínskeho gigantu CATL Robin Zeng je skeptikom.
Kopřivnická Tatra pracuje po vodíkovom ťažkom nákladnom automobile aj na čisto elektrickej verzii.
Neuralgickým bodom elektromobilov sú batérie. Môžu za všetky ich nevýhody. A tou je aj vysoká hmotnosť.
Svet čaká na zázračné batérie. Zatiaľ ale žiadne neprichádzajú. Tie sodíkové by aspoň mohli stlačiť cenu elektromobilov.
Nové akumulátory od Nia a CATL by mohli pomôcť.
Ide podľa spoločnosti Fuergy o prvú inštaláciu svojho druhu.
Výskum amerických vedcov možno prinesie zásadný prelom v konštrukcii polovodičových batérií.
Na lacné sodíkové batérie čaká automobilový priemysel ako na spasenie. Mali by totiž znížiť cenu elektromobilov. Má to ale háčik. A poriadny.
Ceny elektromobilov sa nie a nie vyrovnať cenám áut so spaľovacími motormi, hoci mnohí prognostici to už sľubovali. Trend je presne opačný.
Naoko perfektný elektromobil v bazáre s nízkym počtom najazdených kilometrov sa môže ľahko stať nočnou morou.
Rýchle nabíjanie je síce komfortné, ale batériám elektromobilov škodí. Kapacita letí nadol a spolu s ňou aj dojazd.
Dopyt po li-ion batériách má v nasledujúcich rokoch vzrásť v Európe 10- až 30-násobne. Starý kontinent však nemá suroviny ani výrobné kapacity.
Ak Európska únia neprijme rázne opatrenia, do roku 2030 by sa mohla v oblasti lítium-iónových batérií a palivových článkov stať závislou od Číny.
Až o 50 % ľahšie batérie sú cieľom vývoja koncernu Stellantis v novom technologickom centre Mirafiori v Turíne.
Aktuálne sa rozhoduje o tom, či sa spustí ťažba v jednom z najväčších ložísk lítia v Európe.
To, s čím sme sa v detstve stretávali v hračkách, by mohlo odstrániť najväčšie nevýhod akumulátorov.
Elektromobily by nepotrebovali veľké a ťažké batérie, ak by sa tie menšie vedeli rýchlo nabíjať. Presne to má riešiť nová LFP batéria od CATL.
Izraelská spoločnosť StoreDot pracuje na technológii extrémne rýchleho nabíjania batérií XFC.
Nedostatok batérií pre elektromobily môže urobiť Európe poriadny škrt cez rozpočet.
Toyota v oblasti elektromobility poriadne zaspala. Mnohí investori doslova zúria. Upokojiť ich má nová stratégia.