Nezisková americká organizácia IIHS zverejnila zoznam najbezpečnejších modelov pre rok 2019. Hoci ide o zámorské testovanie bezpečnosti, mnoho modelov sa predáva aj u nás.
Americká agentúra pre bezpečnosť cestnej premávky zverejnila zoznam najbezpečnejších nových áut s hodnotením TOP Safety Picks+. Nájdeme medzi nimi aj modely predávané v Európe.
Výsledky nárazových testov dvoch typov obytných áut sú odstrašujúce. Sú to pojazdné rakvy, tvrdí bez okolkov švédska agentúra Trafikverket.
Americký inštitút IIHS skúsil otestovať nové vozidlá v nárazových skúškach s mierne odlišnou metodikou. Nestačil sa diviť. Odchýlka v metodike môže znamenať aj smrť spolujazdca.
Nemecký autoklub ADAC uskutočnil nárazové skúšky podľa metodiky, ktorá by mala v Euro NCAP vstúpiť do platnosti v roku 2018. Otestoval tri päťhviezdičkvé modely. A výsledok? Golf sklamal a Mégane prešiel s odretými ušami. Bez ujmy vyviazla len Honda Civic.
Automobilky šetria, kde sa dá. Výsledkom môže byť v konečnom dôsledku nízka ochrana cestujúcich pri náraze. Tu máme dva nové prípady.
Americká organizácia IIHS uskutočnila nárazový test dvoch Nissanov. Jedného nového a druhého vyrábaného od roku 1992. Výsledky sú poučné.
Ušetriť na dovoze nábytku prepravou vo vlastnom aute nemusí byť dobrý nápad. Stačí náraz rýchlosťou 45 km/h a zo škatúľ či dekorácií sa stávajú smrtiace zbrane.
Dnes to možno pôsobí úsmevne, ale pre 50 rokmi išlo o veľký pokrok. A trochu vynútený.
Dobré správy. Počet modelov s najvyšším hodnotením sa medziročne zdvojnásobil.
Nové švédske SUV má naplánovanú veľkú kariéru. A tak ako všetky Volvá musí aj ono potvrdiť povesť špičkovej bezpečnosti. V Göteborgu na testoch naozaj nešetrili.
Čínske automobilky síce napredujú, ale o tej s názvom Suda to rozhodne neplatí.
Čo sa stane, ak niekto zmení oficiálnu metodiku bočných nárazových testov? To, čo ukázal test nemeckého ADAC-u. Následky sú horšie, ako by ste očakávali.
Nezávislé nárazové skúšky nevykonáva len európske Euro NCAP či americký inštitút NHTSA, ale aj ruský časopis Auto Review. Ten podrobil crashtestu Ladu Vesta. Nový sedan si z neho odniesol štyri hviezdičky.
Americký inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky podrobil nárazovým skúškam osem aktuálnych SUV. A zdá sa, že všeobecne vžitá „mantra“ o ich bezpečnosti neplatí. Len dve prešli testami bez chýb. Hviezdou je Kia Sorento. Hanbu si vyslúžil Ford Explorer.
Jeep Wrangler si už urobil poriadnu hanbu pred dvoma rokmi v nárazových testoch Euro NCAP a teraz pokračuje jeho blamáž za Atlantikom.
Bol to najextrémnejší crashtest, aký sme kedy podstúpili, tvrdia predstavitelia Volva. .
Po dvoch mesiacoch prichádza Euro NCAP s novou sériou crashtestov. Na rane boli Audi TT, Opel Vivaro a Renault Trafic. Porovnávať nie je teda príliš čo. Zaujímavé sú však sprísnené pravidlá. Ani Audi im už nestačilo. Má len štyri hviezdičky.
Pri „lowcostovej“ značke sa nižší bezpečnostný štandard akosi očakáva, ale dve hviezdičky pripomínajú pomery kdesi v Indii.
Americká organizácia IIHS uskutočnila ďalší zo svojich neštandardných crashtestov. Má varovať vodičov pred tým, čo sa stane, keď nedajú prednosť autám na križovatke.