V Nemecku panuje antidieselová horúčka. Mníchov sa však postavil na odpor. Zákaz dieselov odmieta.
Dieselovým autám v Nemecku zvoní umieračik. Ich hrobárom majú byť emisie, ktorými vraj znečisťujú ovzdušie. Je to však naozaj tak?
Nemecko zachvátila dieselová panika. Strašiak zákazu vjazdu dieselových áut do centier miest vedie nielen k hromadnému zbavovaniu sa starých vozidiel, ale aj k poklesu záujmu o tie nové. Výsledkom sú extrémne zľavy.
Nemci sa odvracajú od naftových áut. Najmä obyvatelia miest, kde dieslom hrozia zákazy vjazdu do centra. Výsledkom je strmý prepad ich cien, ktoré napríklad v Stuttgarte alebo v Mníchove klesli aj o 20 percent.
Advokát súdneho dvora EÚ považuje za nelegálny ďalší softvér naftových motorov koncernu Volkswagen.
Viac ako štvrtina vykúpených áut z emisnej aféry Dieselgate skončí v USA na šrotovisku.
Nemecko vedie vojnu proti nafte. Dieselov ubúda od vypuknutia kauzy Dieselgate. V januári sa však stal malý zázrak.
Minulý týždeň prebehlo v USA súdne pojednávanie v kauze Dieselgate. Okrem výšky pokuty 4,2 miliardy dolárov na ňom zaznelo aj meno človeka, ktorý podvody Volkswagenu prezradil.
Do niektorých nemeckých miest platia prvé zákazy vjazdov naftových automobilov.
Automobilovým výrobcom dýchajú na krk takmer nesplniteľné emisné limity. A tak opäť klamú. Kuriózne však je, že presne opačným smerom.
Nikde inde na svete by ste nenašli parkovisko s toľkými vozidlami s naftovým motorom. Nachádza sa v kalifornskej púšti blízko Victorville. Samozrejme, ide o autá dotknuté v USA kauzou Dieselgate.
A je to tu. V Zuffenhausene oficiálne potvrdili, že Porsche s okamžitou platnosťou zastavuje produkciu všetkých modelov s naftovým motorom. A to definitívne.
Začiatkom tohto roka obehli svet fotografie státisícov naftových áut, ktoré musel koncern VW odkúpiť od majiteľov a skladovať na obrích parkovacích plochách. Čo je s nimi dnes?
Odvráti nový systém úpravy spalín koniec naftových motorov? Nemecká spoločnosť Bosch je optimistická. Jej zariadenie vraj dokáže zraziť emisie nebezpečného oxidu dusíka hlboko pod povolený limit.
Tlak vedenia Audi na uvedenie nových dieselových áut na americký trh v roku 2009 bol vraj taký veľký, že vývojárom nedal inú šancu, ako podvádzať.
Po celých USA si koncern VW prenajíma plochy, kde skladuje vykúpené autá s problémovými naftovými motormi. Stoja na bývalých letiskách, vojenských základniach, proste všade, kde sa dá. A sú ich státisíce. Čo s nimi bude?
Naftové modely Volkswagenu vyrobené v rokoch 2015 a 2016 sú v USA opäť v predaji. A napriek svojmu veku za neskutočné ceny.
To, že počet zákazov vjazdu starších dieselov do nemeckých miest pribúda, je realitou. No o dva roky to môže byť oveľa horšie.
Koncern VW zverejnil informácie o úprave naftových motorov, ktoré v reálnej prevádzke púšťajú do ovzdušia niekoľkonásobne vyššie hodnoty oxidov dusíka, ako je povolené. Riešenie šokuje nízkou cenou.
Dva roky od vypuknutia kauzy Dieselgate nie sú v Nemecku stále dokončené úpravy áut, ktoré boli vybavené softvérom na manipuláciu s emisiami. Ich majitelia sa totiž do servisov nehrnú. Úradom dochádza trpezlivosť, a tak zvyšujú tlak.