Ide o nákladný a z vedeckého hľadiska kontroverzný proces.
Nemecká verejnosť nevidela bývalého generálneho riaditeľa koncernu Volkswagen Martina Winterkorna na verejnosti už roky.
Je to smutné, ale za poslednú dekádu sme sa nepohli ani o krok vpred. Autá produkujú zhruba rovnaké množstvo emisií, hoci motory sú účinnejšie.
Exekutíva EÚ chce klimatický cieľ pre rok 2040 oficiálne predstaviť budúci týždeň.
Rozsiahle ložiská železnej rudy našli v odľahlom kúte západnej Afriky.
Kým v roku 2018 bol podiel vozidiel typu SUV na registrovaných vozidlách len 28 percent, vlani to bolo už viac ako 52 percent.
RADOVAN GEIST: Krajiny EÚ sa pred troma rokmi dohodli, že do polovice storočia bude blok uhlíkovo neutrálny. Európske inštitúcie a národné vlády sú povinné prijať všetky kroky na jej dosiahnutie.
Nová norma nebude požadovať drastické zníženie emisií výfukových plynov. V podstate zachová súčasný stav.
Nové nariadenie aktualizuje limity pre emisie výfukových plynov a zavádza nové opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd i na zvýšenie životnosti batérií.
Koalícia krajín, v ktorej bolo aj Slovensko, sa najskôr postavila proti emisnej norme. Jej hlasy boli teraz vypočuté.
Kauza „ignorovania“ prísady AdBlue v naftových autách značiek Peugeot, Citroën, Opel a DS sa asi posúva do novej fázy. Aj keď veľmi zvláštne.
Výrobcovia elektrických áut o nich často tvrdia, že majú nulové emisie. To ale nie je pravda. V Austrálii to už priznali.
Ak to máte namierené napríklad do centra Paríža, nezabudnite na nálepky Crit’Air vignette. Týka sa to dokonca aj tých, ktorí majú elektromobily!
Už v roku 2009 určila skupina vedcov deväť míľnikov, ktoré by ľudia nemali prekročiť, ak chcú, aby Zem zostala pre ľudstvo obývateľná.
Slovensko najneskôr do roku 2026 zníži emisie o viac ako tri milióny ton ekvivalentu oxidu uhličitého ročne.
Od začiatku roka 2024 by mali prakticky všetky nové vykurovacie systémy v budovách čerpať 65 % energie z obnoviteľných zdrojov.
Podľa zdravotníckych expertov môže uvoľnenie limitov viesť k rastu zdravotných problémov.
Pokiaľ emisnú normu schvália bez zmien, pre slovenských občanov sa kúpa nového auta stane menej dostupná.
Nové opatrenie sa týka takmer všetkých modelových radov. Zákazníci aj predajcovia však majú smolu.
Analytik Stanislav Pánis tvrdí, že snaha Európy o uhlíkovú neutralitu je environmentálnym pokrytectvom.