Konečne. Po dvoch rokoch čakania ukázala Honda v Ženeve definitívnu verziu najrýchlejšieho Civicu všetkých čias. Zdá sa, že byť trpezlivý sa oplatilo.
Honda nám nový ostrý Civic Type-R ukázala už v júni, no stále tajila to najdôležitejšie.
Po kratučkej kariére ostrého Civicu deviatej generácie prichádza na rad tá ďalšia. Nový hothatch s prívlastkom Type-R posilnil na 320 koní.
Toto je auto ako zo starej školy a modla nadšencov hothatchov. A možno aj posledný Civic Type-R svojho druhu. Možno aj preto si Honda trúfla zvýšiť cenu o závratných 20 000 eur.
Premiéra konceptu novej ostrej verzie Civicu Type-R bola skutočným šokom. Tá súčasná má totiž na konte len rok kariéry. A končí. Ten budúci ju nahradí novinka na báze Civicu desiatej generácie. Vyzerá úžasne.
Toto je skvelá správa. Trieda hothatchov ešte nevymiera.
Konečne. Po dvoch rokoch čakania speje vývoj najostrejšieho Civicu všetkých čias do finále. Predstaví sa v Ženeve. Honda uvoľňuje prvé informácie. Zdá sa, že byť trpezlivý sa oplatilo.
Do roku 2020 vstupuje japonský hothatch s retušami a zmenami na podvozku. Aj bez nárastu výkonu má byť rýchlejší.
Už na ženevskom autosalóne predstaví Honda pekelne ostrú verziu Civicu desiatej generácia. V porovnaní s tým predošlým si dala na čas.
Honda si svoju najrýchlejšiu predokolku na slovenskom trhu cení na 30 990 eur. Príplatkový balík GT jej cenu zodvihne o ďalších 2 500 eur.
Súčasný Civic Type-R je stále horúcim tovarom, veď na trh sa dostal len v polovici minulého roka. Napriek tomu sú tu informácie o desiatej generácii najostrejšej verzie, ktorá by mala priniesť aj prepracovaný dvojliter. Zlepšiť sa má výkon či reakcia na plyn.
Honda konečne prezradila detaily o novom ostrom Civicu Type-R. Akcelerácia ostala na pôvodnej úrovni, ale špičkový podvozok vám dovolí viac. A dostanete aj viac emócií. Tuneri si asi neškrtnú.
Nová generácia ostrého Civicu Type-R debutovala len pred pár týždňami na autosalóne v Ženeve a už má vo vrecku rekord v triede predokoliek na referenčnom Nürburgringu. Čo lepšie si mohla priať?
Ani jedenástu generáciu Civicu neminie ostrá verzia Type-R. A akú lepšiu reklamu by si mohla priať ako rekord na domácom okruhu v Suzuke.
Po šiestich rokoch sa Honde splnil sen. Nový Civic Type-R obkrúžil „zelené peklo“ za 7 minút 44:881 sekundy. Najrýchlejšie zo všetkých sériových áut s predným náhonom.