Jaguar XE mal podkúriť nemeckým prémiovým sedanom strednej triedy. Nestalo sa. Možno pomôže facelift.
V Coventry priťahujú pozornosť k sedanu XE novou športovou verziou 300 Sport. Dôvod však nie je príliš vznešený. Má zastúpiť 6-valcové XE, ktoré vypadáva z ponuky. Je totiž ďalšou obeťou nových emisných noriem.
Aký je najrýchlejší sériový sedan planéty? Vyzerá to tak, že z Talianska sa sťahuje titul do Veľkej Británie. Na referenčnom okruhu Nürburgring dal totiž nový Jaguar XE SV Project 8 poriadnu lekciu doterajšiemu kráľovi.
Oddelenie špeciálnych operácií SVO britskej automobilky Jaguar Land Rover dokončilo extrémny sedan XE nesúci označenie SV Project 8. Vďaka výkonu 600 konských síl a množstvu karbónových dielov ide o najrýchlejšie zrýchľujúci sériový Jaguar vôbec.
V Coventry chystajú poriadnu šelmu. Sedan XE totiž práve prechádza rukami tunerov oddelenia špeciálnych operácii SVO. Tí vtesnajú pod prednú kapotu kompresorový 8-valec. Výsledok má stáť zato.
Rodinu motorov Ingenium predstavil Jaguar v roku 2014. Postupne nahrádza staršie agregáty z dielne Fordu. Teraz k nim pribudnú dva benzínové 4-valce a najvýkonnejší 4-valcový diesel. Ten už nebude mať ďaleko od parametrov 6-valcov.
Najmenší sedan z Coventry obohatia v novom modelovom roku dve verzie s pohonom oboch náprav. Prednosť však dostali zadné kolesá. Predné sa pripájajú až keď je to potrebné.
Zabudnite na pôvodný X-Type. Nový XE je celkom iná liga. Ctí základné princípy automobilovej high society. Má perfektné proporcie, dokonalé rozloženie hmotnosti, fantastický podvozok a zadný náhon. Nesklame ani svojím dieselom Ingenium.
Časy sa menia. V tradičnom rodisku Land Roverov, závode v Sollihule, budú odteraz schádzať z výrobných liniek aj Jaguare. Prvým z nich je sedan strednej triedy XE.
Automobilka Jaguar prezradila, že model XE bude schádzať aj z výrobných pásov v Číne. Problémy s kvalitou však nepripúšťa.
Po premiére v Paríži zverejnil Jaguar kompletné informácie o svojom novom prírastku v strednej triede. Ponúkame technické údaje aj novú fotogalériu. Je sa na čo tešiť.
Najľahší, najaerodynamickejší a najúspornejší Jaguar všetkých čias. Tak charakterizuje nový XE samotná automobilka. Zdá sa, že fiasko s neúspešným X-Type spred desiatich rokov sa už nezopakuje.
S blížiacou sa premiérou Jaguaru XE, nového zástupcu britskej šelmy v strednej triede, uvoľňuje automobilka ďalšie informácie. Tentoraz na tému elektroniky.
Najúspornejšia naftová verzia pripravovaného sedanu Jaguar XE má podľa automobilky jazdiť za 3,8 l/100 km.
Po piatich rokoch od zastavenia výroby neúspešného modelu X-Type sa britská značka vráti do strednej triedy. Kladivom na BMW radu 3 má byť Jaguar XE.