Bývalý spravodajský dôstojník amerického vojenského letectva verí, že sa mu podarilo objaviť havarované lietadlo slávnej pilotky Amelie Earhartovej, ktoré je od júla 1937 nezvestné.
Malé dopravné lietadlo smerovalo zo štátu Goa na východe Indie na Medzinárodné letisko Žukovskij v Moskve.
Ide o druhý najnižší počet od roku 1970. Ešte v 90. rokoch 20. storočia každoročne zomrelo pri leteckých nehodách viac ako tisíc ľudí.
K leteckému nešťastiu došlo v sobotu popoludní pri rakúskej obci Grünau im Almtal.
Ako k tragédii došlo, teraz vyšetruje Letecký a námorný vyšetrovací útvar pod ministerstvom dopravy.
Nezostrelila ho ukrajinská protivzdušná obrana, ako naznačovali kremeľskí propagandisti. Tragédiu nespôsobila ani sabotáž, čo bola jedna z vyšetrovacích verzií Kyjeva.
Stal sa obeťou vojny. Aj keď vyšetrovanie katatrofy, pri ktorej prišiel o život prvý člen ukrajinskej vlády od začiatku vojny, sa iba rozbieha, v otázke viny má Kyjev jasno.
Boeing 757 spoločnosti DHL, ktorý smeroval z Kostariky do Guatemaly, nenašiel svoj cieľ
Stačila chvíľa a z lietadla zostali len potápajúce sa trosky. O tragédii sa dlho šírili výmysly a legendy, ale jej pravé príčiny boli známe - už pred 45 rokmi.
Spoločnosť Boeing dostala pokutu 2,5 miliardy amerických dolárov za podvádzanie v súvislosti s dvoma smrteľnými nehodami svojich dopravných lietadiel 737 MAX.
Štatistick vychádza v minulom roku jedna smrteľná havária na každých 3,7 milióna letov.
Na palube lietadla An-26 bolo sedem členov posádky a 20 študentov. Bol to cvičný let s kadetmi.
Podľa expertov nezanedbateľnú rolu mohla zohrať tzv. Kraftova ilúzia "čiernej diery". "Ak posádka podľahne tejto ilúzii, môže reagovať predčasným klesaním".
Pri havárii prišli o život traja Briti a jeden Juhoafričan.
Havária ruského lietadla Suchoj Superjet 100 smerujúceho 5. mája z Moskvy do Murmanska stále púta pozornosť nielen odbornej verejnosti.
Dve lietadlá - jeden s 11 pasažiermi, ďalší s piatimi ľuďmi na palube - havarovali severovýchodne od mesta Ketchikan.
Vyšetrovatelia nehody Boeingu 737 MAX 8 dospeli k záveru, že tesne pred pádom bol zbytočne aktivovaný stabilizačný systém lietadla.
Kapitán Boeingu 737 pre TV Pravda: Ak došlo k samovoľnému prestavovaniu stabilizátorov, ako je možné, že ostatné posádky, závadu zvládli?
U oboch lietadlách sa pred zrútením údajne vyskytlo nepravidelné prudké stúpanie a klesanie, ako aj kolísavá rýchlosť letu.
Šéf združenia Dobrá novina Marián Čaučík hovorí o Danici Olexovej, ktorá je jednou z obetí leteckého nešťastia spoločnosti Ethiopian Airlines.