Dopyt po LNG by mal kulminovať v roku 2025. Pri súčasnom tempe budovania LNG terminálov Európa riskuje, že do konca dekády bude mať dovoznú kapacitu trojnásobne vyššiu ako dopyt po LNG.
Európa by mala viac diverzifikovať, myslí si výskumníčka.
Vďaka budovaniu nových kapacít LNG terminálov a uzatváraniu nových kontraktov na neruské dodávky dokázala Európska únia prežiť tri zimy.
Podľa zdroja, ktorý nechcel byť menovaný, QatarEnergy zastavil najmenej štyri tankery s LNG.
Podľa zdroja, ktorý nechcel byť menovaný, QatarEnergy zastavil najmenej štyri tankery s LNG.
Investorom je štátna akciová spoločnosť Verejné prístavy, ktorá spadá pod rezort dopravy.
Šéf envirorezortu Tomáš Taraba (nominant SNS) v rozhodnutí podľa Juríkovej zavádza.
Česko v spolupráci s energetickou skupinou ČEZ kontrakt uzavrelo na 25 rokov.
Dovoz LNG do Európy prudko vzrástol po invázii Ruska na Ukrajinu.
Terminál má byť umiestnený v bratislavskom verejnom prístave, na hlavnom toku Dunaja a na polostrove prístavného bazéna Pálenisko.
Terminál sa nachádza pri prístave Mukran na ostrove Rujana v Baltskom mori.
Miesto dodávky LNG zverejnené nebolo.
Každá z troch liniek Arctic LNG 2 bude mať výrobnú kapacitu 6,6 milióna ton LNG ročne.
Európske štáty v priebehu minulého roka nainštalovali ďalšie dovozné terminály pre LNG.
Nórska spoločnosť Equinor pritom odložila opätovné spustenie výroby vo svojom zariadení na LNG.
Benzín druhý týždeň za sebou klesá.
Nemôžeme si jednoducho dovoliť investície a budovanie novej fosílnej infraštruktúry, upozorňuje Greenpeace.
Náklady na výstavbu odhaduje investor približne na 40 miliónov eur bez DPH.
Európska únia a jej členské štáty prežili zimu aj s obmedzenými dodávkami plynu z Ruska. Je však EÚ za vodou?
Ľudia sa na to pýtajú, keďže videli reportáž z českej televízie, hovorí výkonný riaditeľ Slovenského plynárenského a naftového zväzu Richard Kvasňovský