Štát na zabezpečenie dopravnej obslužnosti územia dostane možnosť objednať si verejnú osobnú lodnú dopravu.
Posádka lode mala 29 členov. V okolí prístavu evakuovali takmer 100 osôb.
Nestalo sa to prvýkrát. Prevrátenie obrovskej nákladnej lode Golden Ray bude mať ale tentoraz našťastie len automobilové obete. Posádku sa zachrániť podarilo.
Medzi Viedňou a Budapešťou cez Bratislavu začala pravidelne premávať loď pred 189 rokmi, plavba po prúde trvala 14,5 hodiny, kým proti prúdu aj dva dni.
Príčina nehody zatiaľ nie je známa.
Vrak, ktorý je v hĺbke 18 metrov, musia najprv stabilizovať, aby sa dostali k telám.
Nezvestných je ďalších 29 ľudí. Intenzívne po nich pátrajú.
Zvykne sa hovoriť, že je súca/súci do koča aj do voza. V prípade vojvodkyne Kate by sme to pokojne mohli zameniť za do koča aj na palubu lode!
Európske prístavy zaujali spoločný postoj proti čoraz väčším kontajnerovým lodiam a ako nástroj použili kartelovú dohodu.
Vyplýva to zo zápisníc z výpovedí svedkov.
Až 300-metrové plavidlo s kapacitou viac ako tritisíc pasažierov zasiahol "silný a nečakaný prúd vetra" a loď takmer zmietla jednu z jácht v Benátkach.
Organizácia Mediterranea Saving Humans tvrdí, že plavidlo je určené pre 18 osôb, ale v súčasnosti je na palube takmer 60 ľudí.
Polícia začala v prípade trestné stíhania.
Stalo sa tak aj napriek zákazu ministra vnútra Mattea Salviniho.
Vrak naplnený usadeninami a s vodou bude pri vyzdvihovaní vážiť približne 60 ton.
Maďarské a kórejské záchranné jednotky spoločne pátrajú po zrážke lodí na Dunaji ešte po 14 nezvestných.
Vrak bol lokalizovaný v hĺbke až deviatich metrov, čo je o tri metre hlbšie, než sa pôvodne uvádzalo.
K zrážke došlo na kanáli Giudecca, dôležitej dopravnej tepne, ktorou sa lode dostávajú až k Námestiu sv. Marka.
21 ľudí je po potopení výletnej lode na Dunaji stále nezvestných. Silný prúd a zlá viditeľnosť komplikujú pátranie.
Počet obetí sa pravdepodobne prudko zvýši. 21 osôb je stále nezvestných. Pozrite si video TV Pravda so slovenským expertom Tomášom Čermákom.