Ak sa do mostov ugrgentne nezainvestuje, podľa Ministerstva dopravy budú v roku 2031 nevyhovujúce prakticky všetky.
Čísla sú alarmujúce, mosty sú vo veľmi zlom stave.
Najhoršie na tom sú mosty v Banskobystrickom kraji. Na ich opravu v budúcom roku zatiaľ chýbajú peniaze.
IGOR DANIŠ: My chceme, aby nám politici hovorili pravdu, nezavádzali nás, ale brali nás vážne a s rešpektom, riešili veci dôkladne, nie v poslednej chvíli a babrácky.
Ak obchodníkom, ktorí tu predávali, nešli tržby a dostali sa do finančných problémov, stôl, na ktorom mali rozložený tovar, vojaci polámali...
Najvyšší kontrolný úrad ešte začiatkom roka upozornil na zhoršujúci sa stav mostov na Slovensku.
IGOR DANIŠ: Tak, ako sa strácajú mosty medzi politikmi a občanmi s rôznymi názormi, rozpadávajú sa mosty nad našimi riekami.
Slovenskí kontrolóri prišli ešte začiatkom roka na verejnosť so znepokojujúcou správou.
Nová 240 metrov dlhá turistická atrakcia by mala byť vyhradená len pre tých, ktorí milujú vzrušenie a adrenalín.
Dohady boli, že sa bude volať Most Vlasti, či podľa či Marca Pola... Nič z toho nie je pravda.
Vzdialenosť medzi dvoma podperami mosta je 780 metrov.
IGOR DANIŠ: Ak sa nezačne na Slovensku urýchlene a premyslene stavať, tak hrozí, že nespľasne iba hypotekárna bublina, ale celá krajina.
Minister dopravy zároveň požiadal rezort financií, aby prisľúbil financovanie mostného programu.
Počet mostov v najlepšej kondícii na cestách I., II. a III. triedy klesol o polovicu.
Jeden z nich pôjde cez Dunaj a bude len pre peších a cyklistov.
Slovenská správa ciest (SSC) pripravila mostný program, ktorý však doposiaľ nebol schválený.
Kontrolóri sa pozreli na to, ako osem samosprávnych krajov spravuje celkovo 5395 mostov.
Tento rok chce NDS zrekonštruovať 9 mostov, na šiestich sa už pracuje, na troch sa práce rozbehnú onedlho.
Je tu hustý les, pohybujú sa tu slony, leopardy i jelene a býky. Tie vodiči vidia z diaľky a môžu spomaliť alebo zastaviť.
Na systémovú rekonštrukciu mostov na cestách I. triedy by sa malo vyčleniť v nasledujúcich rokoch v rámci štátneho rozpočtu každoročne vyše 30,3 milióna eur. Navrhuje to rezort dopravy a výstavby.