Krajina pôvodu je dôležitá pre polovicu spotrebiteľov, no kvalita a čerstvosť sú previazané so slovenskými potravinami.
Podiel slovenských potravín v obchodoch sa znižuje.
Mlieko a mliečne výrobky so slovenským pôvodom spoznáte v obchode ľahko. Na obale každého mliečneho výrobku vyrobeného na Slovensku nájdete okrem názvu výrobcu aj oválny symbol – SK OVÁL.
SILVIA RUPPELDTOVÁ: Sú témy, ktoré sú večné. Nielen chlieb je už dávno drahý.
JOZEF SEDLÁK: Na krídlach čiernej labute sa vznášajú ceny potravín do výšok, aké si začiatkom roka nevedel predstaviť nik – ani spotrebitelia, ani znalci globálneho trhu.
Slovenské potraviny: zlepšenie o slepačí krok.
Bude MPRV vedieť, koľko sa predalo, respektíve aj nepredalo slovenských produktov.
Stávame sa čoraz viac závislí od dovozu zahraničných potravín. Poukázal na to prieskum o podiele slovenských potravín na pultoch obchodných reťazcov.
JOZEF SEDLÁK: Slovo privát sa stalo symbolom novej doby. V spojení s potravinami šlo o vymedzenie presne určeného priestoru pre cenu aj kvalitu. Práve kvôli prijateľnej cene prenikli privátne značky pod kožu spotrebiteľom.
Slovenské potravinárstvo sa dostáva do slepej uličky. O tom, čo treba podniknúť, hovorí pre Pravdu prezident Potravinárskej komory Slovenska Daniel Poturnay.
Podiel slovenských potravín v roku 2021 zaznamenal najvyšší medziročný nárast od začiatku merania a dosiahol 41,4 %.
Trvalo sedem rokov, kým sa na pultoch obchodov podarilo zvýšiť priemernú ponuku „slovacík“, teda rýdzo slovenských potravín.
JOZEF SEDLÁK: Máme síce pandemické sviatky zmŕtvychvstania Ježiša Krista, ale naše sňatie z kríža, na ktorý nás pribil koronavírus, neprišlo.
Celkový podiel vystavení slovenských výrobkov vo všetkých kategóriách a na celom Slovensku zaznamenal nárast z 38 percent v minulom roku na tohtoročných 38,6 percenta.
Aby sa Slovensko nasýtilo, denne zásobuje obchody 700 plne naložených kamiónov. Krajina by sa mohla uživiť sama, ale dáva zarobiť celej Európe.
Sprevádza nás od prvej do poslednej chvíle. Nemôžeme bez neho existovať, lebo je hmotnou podstatou ľudského žitia. A naozaj platí, že ako jeme, tak žijeme.
Jedna zo známych potravinových značiek – Starý Otec – sa zameriava na predaj výlučne slovenských produktov a sú také špecifické, že inde ich nenájdete.
JOZEF SEDLÁK: Na vidieckom obraze Slovenska sa objavujú trhliny, ktoré už nemožno prehliadnuť. Z lúk a pasienkov takmer zmizol dobytok a očividne rednú stáda oviec.
Usmernenie, ktoré k zákonu pripravilo ministerstvo, ide podľa obchodníkov nad rámec už prijatého legislatívneho textu a zavádza aj nejasné pojmy.
Podiel slovenských potravín na pultoch obchodov druhý rok po sebe mierne rastie a v tohtoročnom prieskume dosiahol úroveň 38,6 %.