Nový koncept luxusného elektromobilu s autonómnym riadením nemôže byť ničím iným ako štylistickým a technologickým cvičením pred príchodom novej generácie vlajkovej lode Phaeton.
Nástupca stratovej vlajkovej lode Phaeton debutuje skôr, ako sa očakávalo. Najprv však pôjde o koncept.
Druhá generácia luxusného Volkswagenu má naplánovanú elektrickú budúcnosť. Lenže automobilka nie je spokojná s jeho predbežnými parametrami. Sú horšie ako pri súčasnom americkom elektromobile Tesla S.
Po skončení výroby neúspešného Pahetonu našiel Volkswagen využitie sklenenej továrne v Drážďanoch. Vlajková loď produkčných kapacít koncernu, zasadená v historickom centre, však už autá vyrábať nebude. Je z nej centrum elektromobility. Smutné.
VW skončí výrobu súčasnej generácie luxusnej limuzíny Phaeton už na jar budúceho roka. V súvislosti s tým bude však musieť nájsť spôsob, ako využiť kapacitu dizajnovej továrne v centre Drážďan.
Škrty vo výdavkoch Volkswagenu po afére dieselgate sa stanú osudné aj novej generácii vlajkovej lode Phaeton. Jej príchod odloží Volkswagen o niekoľko rokov. Techniku dostane z elektrického SUV Q6.
Na niektorých autách by automobilky zarobili viac, ak by ich nikdy nevyrábali. Toto sú nočné mory účtovníkov podľa analytikov Bernstein Research.