Vlani Škoda vyrobila 888 000 áut a zákazníkom ich dodala 866 800. Na čísla spred roka 2020 sa však už ale asi nikdy nevráti.
Vlaňajšie štrajky zamestnancov automobilového priemyslu v USA zvýšili enormne cenu práce. O pár rokov by ale možno ľudia radi prijali aj nižšiu mzdu. Prácu im vezmú roboty.
Škoda spustila výrobu nového SUV Kodiaq vo svojom závode v Kvasinách. Investovala doň 49 miliónov eur.
Podnikové noviny Škodovácky odborár informovali o úspešnom spustení testovacej fázy výroby druhého elektromobilu Škody.
Agentúra Bloomberg priniesla zaujímavú reportáž zo Slovenska. Tvrdí, že o prácu môže prísť až 85 000 ľudí.
Čínska automobilka BYD už dávnejšie avizovala výstavbu svojho prvého európskeho závodu. "Pytačky" nakoniec vyhralo Maďarsko. Slovensko ťahá za kratší koniec.
Ruský AvtoVaz sa v septembri dostal na americké sankčné zoznamy. Následky na seba nenechali dlho čakať.
Nemecká továreň VW v Zwickau, hlavný stan elektromobility, nedávno prepúšťala a krátkodobo odstavila výrobu. Ale ani to nestačí.
Suzuki je možno trochu nenápadná automobilka, no má 15 výrobných závodov po celom svete, je jednotkou v Indii a autá predáva v 184 krajinách.
Od čias príchodu Loganu, prvej novodobej Dacie, zišlo z liniek automobilky neuveriteľných osem miliónov exemplárov.
Tesle sa nedarí zvyšovať výrobu áut v Nemecku. Deje sa pravý opak - klesá.
Po čipovej kríze chytajú výrobcovia áut v Európe druhý dych. Linky bežia oveľa hladšie.
Koncern VW sa síce zbavil svojho ruského majetku výhodnejšie ako Renault, no možno to raz bude ľutovať.
Počas uplynulého fiškálneho roka 2022 vzrástol celosvetový odbyt Suzuki už druhýkrát po sebe na vyše tri milióny áut.
Tesla oznámila, že v plánovanej gigafactory v Mexiku pripravuje nový „rozbalený“ proces výroby. Ušetriť má 50 % nákladov.
Nápad Tesly s obrími dielmi karosérie sa zapáčil mnohým automobilkám. Ale pozor, má to aj svoje riziká.
Hoci sa Kremeľ snaží vytvoriť dojem, že si ruský autopriemysel poradí bez zahraničných partnerov, opak je pravdou.
Predaj áut európskych výrobcov vlani klesol. Napriek tomu sa „topili“ v ziskoch.
Zavedenie normy Euro 7 by znamenalo zatvorenie jednej fabriky a prepustenie 3 000 ľudí, tvrdí člen predstavenstva Škody Martin Jahn.
Opel sa z top výrobcu stal v Európe značkou druhej kategórie. Dokonca sa začalo špekulovať o jeho budúcej existencii.