Nie je tajomstvom, že kórejský koncern Hyundai Kia si poriadne zavaril problémovými benzínovými motormi, pri ktorých hrozí vznik požiaru.
Škoda riešila nedostatky 4-valca 1,5 TSI už od marca 2018. Až teraz však ohlásila oficiálnu „zvolávačku“.
BMW sa rozhodlo pre bezprecedentný krok. Požiadalo majiteľov 12 633 áut, aby prestali svoje vozidlá používať, a to okamžite. Svedčí to o vážnosti situácie, ale aj o zodpovednosti samotnej automobilky.
Nemecký koncern priznal až tri problémy, ktoré budú viesť k masívnej zvolávacej akcii. Celkovo sa bude musieť dostaviť do servisov približne 2 600 000 áut.
Siedmim modelom Fordu, vyrobeným v rokoch 2012 až 2016, hrozí poškodenie spojky, ktoré môže viesť k požiaru.
Kauza „ignorovania“ prísady AdBlue v naftových autách značiek Peugeot, Citroën, Opel a DS sa asi posúva do novej fázy. Aj keď veľmi zvláštne.
Viacero majiteľov Renaultov tvrdí, že francúzska automobilka vedela o problémoch motora 1,2 TCe, napriek tomu neuskutočnila zvolávaciu akciu.
Nový Ford Focus RS je nepochybne úžasný hothatch. Automobilke však zatiaľ narobil viac starostí ako reklamy. Vymieňa celé motory. Dôvodom je lacná súčiastka.
Ani po siedmich rokoch nie je kauza nebezpečných airbagov Takata uzavretá. Naopak, objavujú sa milióny ďalších vozidiel ohrozujúcich životy vodičov a spolujazdcov.
Zvolávacie akcie sú bežnou súčasťou automobilového biznisu. Niektoré automobilky však vyrábajú autá, ktoré chodia do servisov častejšie, než iné. Tieto údaje mapujú trend od roku 1985.
Mazda zvoláva väčšinu modelov Mazda 3 a Mazda CX-30, ktoré sú vybavené revolučným motorom Skyactiv-X. Problémom je dodávka paliva.
Ak sa zvolávacia akcia uskutočňuje kvôli riziku požiaru, vyvolá to vždy veľkú pozornosť.
Koncern PSA musí povolať do servisov viac ako pol milióna Citroënov a Peugeotov s 3-valcovými motormi 1,2 PureTech.
Zvolávacia akcia súvisí s opravou posilňovača bŕzd.
Zvesti o možnosti vzniku požiaru elektromobilu Tesla Model S nie sú novinkou. Teraz je to ale oficiálne. Americká automobilka zvoláva do servisov takmer 30 000 vozidiel.
Zvolávacia akcia sa okrem VW týka aj modelov Škoda, Seat, Cupra a Audi.
Koncom januára ohlásili automobilky Peugeot, Citroën, Opel, Ford, Range Rover, Jeep a Bentley problémy s riadením niektorých modelov.
Do servisov musia ísť státisíce ďalších modelov BMW, Audi či Škoda. To takmer desať rokov od vypuknutia škandálu Takata.
Aktuálna „zvolávačka“ Volkswagenu zasiahne modely Golf, Tiguan, Touran a T-Roc modelového roku 2020.
Porucha diagnostického modulu prinútila Škodu, aby povolala do servisov Superby druhej generácie vyrobené v rokoch 2013 až 2015.