Dieselové motory sú vraj na odpis. My sme však z toho pod kapotou našej testovacej Octavie nadšení.
S naftovými motormi to do budúcna asi nebude až také zlé. Inak by Volkswagen nemohol na motorárskom sympóziu vo Viedni predstaviť celkom nový naftový 4-valec radu EA 288.
Rebríček najsilnejších sériových naftových motorov má nové poradie. Prepísalo ho Audi SQ7 s 8-valcom 4,0 TDI. Na jeho 320 kW a 900 Nm krútiaceho momentu nebude stačiť ani pripravované 6-valcové quad-turbo z Mníchova.
Audi predstaví v Ženeve novú líniu úsporných modelov ultra. Limuzíny z Ingolstadtu spotrebujú priemerne od 3,9 do 4,6 litra nafty. A to bez ujmy na dynamike.
Novej Panamery sa dočkáme najskôr v roku 2015. Jej atraktivitu by však mala zatiaľ zvýšiť silnejšia dieselová verzia, ktorej výkon vzrástol o rovných 20 %.