Malé autá musia zápasiť s narastajúcou obľubou crossoverov. Vzhľadom ich neprekonajú, ale jazdnými vlastnosťami a lákavou cenou môžu zamiešať karty.
Prichádza posledná šanca na kúpu Škody Rapid.
V Česku vyrábaná, na Slovensku najpredávanejšia.
Zabili filtere pevných častíc živosť trojvalcov TSI?
Trojvalce sú už dekádu pevnou súčasťou automobilov v Európe. Po novom sa tri valce s turbom nasťahovali aj pod kapotu Rapidu.
Svet zaostruje svoju pozornosť na emisie a spotrebu. Na Slovensku obľúbená Fabia dostala trojvalec, ktorý sľubuje nielen nízku spotrebu, ale aj zaujímavý výkon.
Seat Ibiza je jedným z najlepšie sa predávajúcich modelov značky. V portfóliu je od roku 1984 a aktuálne na trh prichádza už jeho piata generácia.
Mladoboleslavská automobilka pripravila facelift pre obe karosárske verzie modelu Rapid. Do ponuky pribudli dve výkonnostné verzie trojvalcového motora 1,0 TSI a bi-xenónové svetlomety s LED denným svietením.
Po nástupe novučičkého motora 1,0 TSI v modernizovanom Rapide, čaká podobná transplantácia aj menšiu Fabiu. Pritom s pôvodným motorom 1,2 TSI už vôbec nepočíta. Pod kapotou tak ostanú iba 3-valce. Zato s nižšou spotrebou.
Súčasná Škoda Fabia je na trhu od konca roku 2014. Až teraz však dostane moderný preplňovaný 3-valec, známy z Pola, Golfu či Octavie. Spotreba by mala ísť dole.
Ohlásené striedanie 4-valcov 1,2 TSI za menšie preplňované trojvalce 1,0 TSI dostáva rýchly spád. V ponuke Škody zasiahne ako prvú Octaviu. Vyplýva to z informácií na diskusnom fóre Octavia Clubu.
Nový preplňovaný 3-valec 1,0 TSI koncernu VW postupne rozširuje svoju pôsobnosť. Po Audi A1, Volkswagene Polo, Golfe a Golfe Sportsvan dorazil už aj pod kapotu Seatu Leon Ecomotive. Spotrebovať s ním má len 4,3 litra benzínu.
Hlavnou hviezdou VW na konferencii Vienna Motor Symposium bol nový sériový 12-valec 6,0 TSI. Oveľa väčší rozruch však vyvolal koncepčný agregát so šesťkrát menším objemom, ale s výkonom neuveriteľných 200 kW.
Ako sme avizovali už dávnejšie, nad 4-valcom 1,2 TSI sa sťahujú čierne mračná. Zastúpi ho nový 3-valec 1,0 TSI. Stalo sa tak už v Audi A1 či novom Pole BlueMotion. A teraz je na rade Golf.
Tešili ste sa na nové Polo? Tak to si ešte chvíľu počkáte. Modernizácia toho súčasného, ktoré sa predstaví v marci v Ženeve, však nastavuje latku v tejto triede poriadne vysoko. Polo doslova dobieha Golf.