Na sympóziu vo Viedni odhalilo Audi nový 6-valec pre svoje ostré modely strednej triedy. Zvýši výkon a zníži spotrebu. Ako inak, pomôže mikrohybridná sústava.
S naftovými motormi to do budúcna asi nebude až také zlé. Inak by Volkswagen nemohol na motorárskom sympóziu vo Viedni predstaviť celkom nový naftový 4-valec radu EA 288.
Infiniti síce prichádza s novou generáciou svojho stredne veľkého SUV, ale pre automobilový svet má veľký význam. Pod kapotou totiž skrýva prvý sériový motor, schopný meniť kompresný pomer.
Slováci obľubujú naftové hatchbacky a ich kombi verzie. V posledných rokoch do módy prichádzajú aj automatické prevodovky.
Vlani predstavené nové naftové motory 1,6 CDTI a 2,0 CDTI mieria do ďalších sériových modelov. Pracovať budú pre SUV Mokka a vlajkovú loď Insignia.
Po novom dieselovom motore 1,6 CDTi prichádza Opel aj s jeho väčším súrodencom. Bude mať výkon 125 kW.
Audi predstaví v Ženeve novú líniu úsporných modelov ultra. Limuzíny z Ingolstadtu spotrebujú priemerne od 3,9 do 4,6 litra nafty. A to bez ujmy na dynamike.
Nový ostrý Leon Cupra prekonáva dynamikou a výkonom ikonu Golf GTI, a to dokonca aj verziu GTI Performance. Má 280 koní a na stovku šprintuje pod šesť sekúnd.
Ponuka motorov Peugeotu 308 sa postupne rozrastá. Na rade je dvojlitrový diesel 2,0 BlueHDi splňujúci emisnú normu Euro 6.
Japonská automobilka rozšírila ponuku ASX o dieselovú motorizáciu 2,2 DI-D v spojení s automatickou prevodovkou. Spotrebuje len o dva decilitre nafty viac.
Hlavným ťahákom modernizovanej Giulietty sa má stať diesel 2,0 JTDm- 2. Dostala tiež dotykové rozhranie a interiérové plasty odolné proti poškodeniu.
Kým šiesta generácia Golfu R sa snažila zaceliť ranu po strate veľkoobjemového 6-valca, tá siedma má vyššie ambície. Tristo koní a nižšia hmotnosť ju katapultujú medzi najrýchlejšie sériové hatchbacky.