Test: Peugeot 607 2,7 HDi

Limuzína s nádychom luxusu a v prípade dieselového pohonu aj s racionálny argumentom ekonomickej prevádzky. To je Peugeot 607 V6 2,7 HDi.

28.05.2006 23:35
Peugeot 607 2,7 V6 HDi Foto:
Peugeot 607 2,7 V6 HDi
debata

Koncern PSA s modelom 607 ako prvý vážnejšie prenikol do predajných štatistík prémiového segmentu, ktorý ovládali nemecké značky. Predajným argumentom sa stal najmä dizajn, ktorý oslovil aj inú než tradičnú klientelu. Vydarené krivky „šesťstosedničky“ naposledy decentne upravil facelift.

Iba jemné zmeny

Dotkol sa iba predného a zadného nárazníka, pribudlo aj viac chrómovaných líšt, základné črty si však ponechal všetky a naďalej vsádza na nadčasovú eleganciu. Elektrické otváranie kufra, sme mohli ovládať aj diaľkovo, čo je praktické najmä v prípade zašpineného automobilu.

Kvalitný interiér

Identické atribúty vyznáva interiér, najmä vďaka bohatej aplikácii chrómu, či hliníkových prvkov. Nádych športovej orientácie sa pokúšajú prepožičať biele podklady prístrojov, či imitácia karbónového vzoru na stredovej konzole. Na už overenej logike ovládacích prvkov Peugeot nič nemenil, opäť sme ocenili príplatkový navigačný systém s rozmerným informačným displejom.

Dátum uvedenia na trh dokumentujú aj ovládacie páčky pri volante, aj preto si pri ovládaní audiosystému, či tempomatu nemusíte zvykať na novú metódu ovládania, podobne aj samotný volant patrí do kategórie intímne známych. Vybavenie spĺňalo všetky požiadavky vrátane náročnejších.

Celkovo však kvalitu vypracovania hodnotíme ako veľmi dobrú, atmosféru noblesy umocňovalo aj kožené čalúnenie. Vyššiu triedu prezrádzala aj priestorová ponuka 607 je pripravený na pohodlný transport štvorčlennej posádky, pričom každému z nich sa ujde rovnaká porcia spokojnosti.

Diesel plus automat

Ku komfortu strednej triedy patrí aj automatická prevodovka, v danom prípade ponúkala ako alternatívu k automatickému režimu šesťstupňovú manuálnu voľbu. Na jej adresu môžeme vysloviť spokojnosť kombinácia s novovyvinutým turbodieselom patrí tiež do oblasti spokojnosti.

Pod kapotou úradovala minuloročná novinka turbodiesel V6 HDi. Kompetencie koncernu PSA v oblasti dieselových motorov sú známe a aj testovaná novinka pod kapotou plne ukázala výhody vstrekovacieho systému Common Rail druhej generácie. Tichý a energický agregát poskytoval maximálny výkon 150 kW čo spolu s maximálnym krútiacim momentom 440 Nm a už spomínanou automatickou prevodovkou vytvorilo predpoklady na pohodlné jazdenie.

Ekonomický rozmer demonštruje aj priemerná spotreba nafty 8,9, ktorú možno dosiahnuť pri bežnom spôsobe napredovanie, športovo orientovaní vodiči musia k danej hodnote pridať cirka dva litre.

Dve tváre podvozka

Najmä ak budú využívať výhody elektronickej regulácie podvozku, ktorý pritvrdí tlmiče a športového režimu radenia. Ten povoľuje aj rýchlejšiu jazdy zákrutami, stabilitu automobilu kontroluje aj sériovo montovaný stabilizačný systém ESP, ktorý sa automaticky aktivuje po prekročení hranice 50 km/h. Aj napriek daným vlastnostiam najviac vyhovuje Peugeotu 607 uvoľnená jazda, pri ktorej možno viac vychutnať mäkko vyladený podvozok.

Celkové hodnotenie vyznieva pozitívne pre komfortne orientovaných vodičov so zmyslom pre pokojnú jazdy spriahnutú s priaznivou ekonomikou prevádzky, s citom pre francúzsku eleganciu a luxus.

Cena základného modelu: Peugeot 607 v6 2,7 HDi: 1.704.000 Sk
Cena testovaného vozidla:  1.863.000 Sk
Sériové vybavenie:
Airbag vodiča aj spolujazdca, bočné airbagy, hlavové airbagy aj pre cestujúcich vzadu, protiblokovací systém ABS, rozdeľovač brzdnej sily EBV, protipreklzový systém ASR, posilňovač riadenia s aktívnym účinkom, elektrické ovládanie všetkých okien a zrkadiel, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, diaľkovo ovládané otváranie kufra, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, výškovo a osovo nastaviteľný volant, tempomat, klimatizácia, metalický lak, hliníkové disky kolies 17“, xenónové svetlomety, ostrekovač, autorádio s CD prehrávačom a ovládaním pri volante, CD menič
Príplatkové vybavenie testovaného vozidla:
rádiotelefón s navigačným systémom s farebnou obrazovkou: 80.000 Sk, kožené čalúnenie: 79.000 Sk.

Technické údaje
Šesťvalcový vznetový motor do V, vodou chladený s priamym vstrekovaním paliva typu Common rail, štvorventilová technika, ventilový rozvod 2×DOHC, zdvihový objem valcov 2721 cm3, maximálny výkon 150 kW (204 k) pri 4000 ot/min, maximálny krútiaci moment 440 Nm pri 1900 ot/min

Priemerná spotreba: 8,9 litra/100 km
Prevodovka: šesťstupňová  automatická prevodovka, hydrodynamický menič, pohon predných kolies, ručná brzda pôsobiaca na zadné kolesá.
Podvozok: Vpredu: nezávislé zavesenie kolies na priečnych trojuholníkových ramenách a vzperách typu MacPherson, vzadu viacprvková zadná náprava vlečné, priečne a šikmé ramená, vinuté pružiny vpredu aj vzadu, priečny skrutný stabilizátor vpredu aj vzadu.
Brzdy:  vpredu a vzadu kotúčové brzdy, vpredu s vnútorným chladením, protiblokovací systém ABS, protipreklzový systém ASR, stabilizačný systém ESP
Karoséria:
Päťdverová kompaktná limuzína, DxŠxV 4900×1835×1440 mm, rázvor osí kolies 2800 mm, pohotovostná hmotnosť 1725 kg, celková hmotnosť 2205 kg, Objem batožinového priestoru 470 litrov.
Zrýchlenie: z 0 – 100 km/h : 9,3 s
Maximálna rýchlosť: 230 km/h

debata chyba
Články podľa značiek