Ani druhý mesiac roka nedal výrobcom áut veľa nádejí na skorý príchod lepších čias.
Je to tak, masívny pokles predaja áut spôsobený následkami koronakrízy ohol krivku na úroveň, ktorú si združenie automobilových výrobcov ACEA nepamätá.
Asociácia automobilových výrobcov ACEA upozorňuje, že plány Bruselu uviesť na európske cesty milióny elektromobilov, sú nereálne.
Európska asociácia výrobcov vozidiel ACEA má tento rok prvú dobrú správu. V septembri vzrástol medziročne predaj áut o 1,1 %.
Automobilový trh sa ešte nestihol spamätať z jarného lockdownu a augustové čísla naznačujú, že bude ešte horšie.
Nie je to dobrá správa. Európsky autopark osobných vozidiel je čoraz starší. Platí to aj o Slovensku, ktoré je na chvoste rebríčka.
Júnová štatistika predajov dala nádej na koniec kolapsu trhu.
Automobilový priemysel má za sebou jeden z najťažších polrokov v histórii.
Pandémia koronavírusu dramaticky poznačila odbyt nových áut v Európe. Na vrchol sa však derie nemecké prémiové trio.
Návrat je opatrný. Predaje z minulého roku sú v nedohľadne.
V rámci hlavných trhov únie sa odbyt áut v máji najviac znížil v Španielsku, a to o 72,7 %
Napriek dramatickému poklesu odbytu nových áut v Európe o 25,6 % nie je rebríček najúspešnejších značiek až taký odlišný.
Najnovšie štatistiky Európskeho združenia automobilových výrobcov (ACEA) sú hrozivé. A to najhoršie máme ešte len pred sebou.
Výrobcovia automobilov bijú na poplach.
Už prvé čiastkové výsledky predajov áut v Európe za marec sú hrozivé. A to prišli prvé opatrenia proti šíreniu koronavírusu až v polovici mesiaca. Odstávky fabrík, ktoré sa neustále predlžujú, ohrozujú 13,8 milióna pracovných miest.
Európske združenie výrobcov automobilov víta plán zmeniť Európu na prvý klimaticky neutrálny svetadiel, no zároveň volá po zachovaní tzv. technickej neutrality.
Európsky automobilový trh sa pomaly vracia do „normálu“. Po turbulentnom roku 2018 opäť mierne rástol. Zachránil ho extrémne silný december.
Nový benzín E10 so zvýšeným podielom biozložky, ktorý sa objaví na slovenských čerpacích staniciach od 1. januára, nie je vhodný pre viaceré staršie vozidlá. Ako je na tom to vaše?
Od vlaňajších turbulencií spôsobených nástupom normy WLTP sa nepodarilo európskemu trhu vrátiť celkom do normálu. Darilo sa však Dacii, Seatu, Škode či Citroenu.
Európsky automobilový trh pokračuje v poklese. Nielen pre vlaňajšie turbulencie. No medzi značkami sú aj výnimky.