Minulý rok v lete si európske automobilové trhy prešli turbulenciami. Nástup novej emisnej normy zapríčinil neúmerné zvýšenie registrácii nových vozidiel. Odvtedy čelíme kontinuálnemu poklesu predajov.
To čo sa dialo vlani s registráciami áut v Európe, nemožno označiť inak ako za chaos. Nakoniec sa ale rozbúrené vody upokojili.
Turbulencie európskeho automobilového trhu pokračovali aj v októbri. Tratil VW, Audi či Renault. Zahviezdilo BMW, Mercedes aj Dacia.
Podľa Európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA nie sú naftové motory na odpis. Môžu dokonca prispieť k čistote ovzdušia.
To, čo mnohí predpovedali, sa v septembri stalo realitou. Umelé augustové registrácie rozhádzali európsky rebríček najúspešnejších značiek na nepoznanie.
Augustové výsledky predaja áut v Európe nemožno brať celkom vážne. Karty zamiešal príchod novej procedúry merania spotreby WLTP. Tá splodila extrémy obrovského rastu.
Podľa štatistík Európskeho združenia automobilových výrobcov ACEA ostalo vlani najväčším automobilovým trhom Európy Nemecko a najsilnejšou značkou Volkswagen. Celkovo narástol trh o 3,4 %.
Predaj áut v Európskej únii vzrástol v roku 2017 nad 15 miliónov. Nad túto hranicu sa tak dostal prvýkrát za posledných 10 rokov.
Automobilový trh rastie a vozidiel na cestách pribúda. Nejde len o slovenskú realitu, ale aj o tú európsku. Nakupovanie nových automobilov však hneď neznamená aj vyradenie tých starých. Dôkazom toho je priemerný vek európskeho auta 10,7 roka.
Podľa Európskej asociácie výrobcov áut ACEA došlo v septembri k poklesu predaja vozidiel. S výsledkami za prvé tri kvartály to však otriasť nemohlo. Jednotkou je Volkswagen, darí sa aj Renaultu či Mercedesu-Benz.
Nielen v Nemecku, ale v celej Európe strácajú zákazníci záujem o naftové autá. Po prvýkrát od roku 2009 ich podiel klesol pod 50 %. Žezla sa teda opäť ujíma benzín.
Ktoré autá si v tomto roku vedú najlepšie? Na to odpovedá štatistika asociácie ACEA. V porovnaní s dátami, ktoré od JATO Dynamics, sú čísla zaujímavé tým, že zahŕňajú aj predaje v Rusku a Turecku. Do rebríčka sa tak dostali napríklad Lada Granta alebo Hyundai Solaris.
Pokrok nám často prináša veci, ktoré kvalitu nášho života skôr znižujú, než zlepšujú. Príkladom môže byť aj trend nahrádzania rezervných kolies lepiacimi súpravami. Hoci sú pri väčších defektoch na nič, výrobcov to netrápi.
Zdá sa, že európsky automobilový trh sa vracia na objemy spred krízy roka 2009. V prvom polroku vzrástli predaje o ďalších 8,2 percenta. Pozícia koncernu VW je neotrasiteľná. Obhospodaruje až štvrtinu trhu áut v Európe.
Po šiestich rokoch pádu zaznamenal európsky trh mierny nárast. Najúspešnejšími značkami sú VW, Ford a Opel. Najviac však rástola Dacia Jeep, Mazda, Kia a Škoda. Nedarilo sa len Honde a Lancii.
Prehľad najpredávanejších európskych modelov sme vám už priniesli. Server Left-Line však zverejnil kompletné výsledky z 28 európskych krajín, a to podľa jednotlivých segmentov.
Európska asociácia výrobcov vozidiel ACEA zverejnila štatistiky predaja automobilov za minulý rok. Už šiesty raz za sebou došlo k poklesu odbytu. Darilo sa ale napríklad Mercedesu, Škode či Dacii.