Elektrický pohon nemusí byť pre našu planétu záchranou. Pozitívny efekt akumulátorových áut sa totiž dostavuje pomerne neskoro. Niekedy až za hranicou ich životnosti. Najmä ak nemôžu počítať s energiu z obnoviteľných zdrojov.
Môžeme sa za volantom celkom spoľahnúť na asistenčné systémy, napríklad na adaptívne tempomaty či obmedzovače rýchlosti? Veľký test nemeckého autoklubu ukázal, že majú rezervy.
Nemecký autoklub ADAC sa rozhodol otestovať detské autosedačky, aby spotrebiteľom pomohol zorientovať sa v kvalite sedadiel pre najmenších. Na základe výsledkov odporúča vyhnúť sa štyrom sedačkám.
Nemecký autoklub už po tretíkrát overoval vlastnosti celoročných pneumatík. Tento rok si vzal na mušku deväť plášťov. A nevychádzal z údivu. Víťazom sa stal totiž neznačkový kórejský produkt – Nexen N blue 4 Season.
Nemecký autoklub má dobré správy, ktoré by mohli upokojiť paniku okolo naftových motorov. Tie najnovšie sú vybavené systémom selektívnej katalytickej redukcie a dokážu podliezť emisné limity pre NOx. Potvrdzuje to test troch modelov.
V druhom teste letných pneumatík si vzal nemecký autoklub ADAC na mušku veľmi rozšírený profil 205/55 R16, ktorý obúva obrovské spektrum áut nižšej strednej triedy. Zo šestnástich plášťov dosiahlo na najlepšie hodnotenie šesť. Infinity a Vredestein nepresvedčili.
Tohtoročný test letných pneumatík nemeckého autoklubu ADAC priniesol prekvapenie. Kvalita prémiových plášťov zaostala za tými bežnými. Pre majiteľov malých mestských áut zvlášť odporúča ADAC len pneumatiky Falken a Semperit.
Sú elektromobily spásou pre túto planétu? Nemecká štúdia ukazuje, že až také čisté nie sú. Negatívne výsledky prekvapili aj samotných tvorcov. Víťazne totiž z ekosúboja občas vychádzajú naftové autá.
Hroziaci zákaz vjazdu naftových áut do nemeckých miest vystrašil majiteľov starších dieselových modelov. Riešením by mohla byť prestavba na súčasnú emisnú normu Euro 6. A presne o to sa pokúsil nemecký autoklub ADAC.
Po dvadsiatich najčistejších nových autách, ktoré vyhodnotil nemecký autoklub ADAC, tu máme dvadsať najväčších hriešnikov. Vyzerá to na totálnu prehru naftových motorov. Celkom tak to však nie je.
Nemecký autoklub ADAC zverejnil výsledky najnovšieho Eco Testu. Opäť sa ukázalo, že druh paliva nie je zázračným receptom na nižšiu spotrebu a redukciu emisií. Diesel môže byť čistejší ako plug-in hybrid.
Koľko môže vyjsť mesačná prevádzka auta? Nemecký autoklub ADAC to spočítal za nás. A zostavil rebríček tých modelov, ktoré dajú rodinnému rozpočtu zabrať najviac. Elektromobily medzi „víťazmi“ nie sú výnimkou.
Rozdiel medzi reálnou a udávanou spotrebou je stále priepastnejší. Dokladuje to aj najnovšia analýza výskumného inštitútu Icct Europe. Kým pred desiatimi rokmi predstavovala odchýlka len 15 % dnes je to viac ako štyridsať. No sú aj výnimky.
V druhom teste zimných pneumatík sa nemecký ADAC pozrel na zúbok pneumatikám pre populárne SUV. Niet ale čo oslavovať. Len jedna jediná zo šestnástich testovaných dokázala dosiahnuť na známku „zvlášť odporúčaná“.
Nemecký ADAC aj tento rok nastavil zrkadlo výrobcom pneumatík. Otestoval celkom 32 nových zimných plášťov. A výsledky prekvapili. Ukázalo sa, že ani lacné pneumatiky nemusia zaostávať. Naopak, porazili Michelin aj GoodYear.
V druhej časti veľkého testu letných pneumatík si nemecký ADAC posvietil na plášte pre móde SUV a crossovery v profile 215/65 R 16 H. Preto neprekvapí, že medzi nimi nájdeme množstvo celoročných pneumatík. Bez kompromisov to nešlo.
Nemecký ADAC zverejnil najnovší porovnávací test letných pneumatík. Pozrieme sa najprv na menší z rozmerov. Profil 195/65 R15 obúvajú najmä autá nižšej strednej triedy. Dopadlo to bez "trapasov".
Koľko vás stojí luxus vlastného auta? Ak doň započítate všetky náklady, nie je to veru málo. Sú však modely, ktoré váš účet zaťažia menej než iné. Nemecký autoklub ADAC to všetko spočítal.
Nemecký autoklub ADAC porovnal v najnovšom Eco Teste spotrebu 25 nových modelov áut. A sledoval aj emisie CO2, NOx či pevné častice. Výsledkom je rebríček najčistejších a najmenej čistých áut.
Čo sa stane, ak niekto zmení oficiálnu metodiku bočných nárazových testov? To, čo ukázal test nemeckého ADAC-u. Následky sú horšie, ako by ste očakávali.