Sú celoročné plášte dobrou voľbou? Tak na túto otázku sa snaží odpovedať tretí tohtoročný test nemeckého ADAC-u. Nemá ale žiadne extra dobré správy. Zo siedmich takýchto pneumatík obstáli len dve.
V druhej časti testov zimných pneumatík ADAC-u sa pozrieme na rozmer 225/45 R17. Výsledky síce neodhalili žiaden produkt, ktorý by ADAC ohodnotil ako nebezpečný, no rozhodne prekvapí, že z trinástich plášťov získal hodnotenie "chvályhodné“ len jeden.
Aj tento rok si vzal nemecký ADAC pod lupu nové zimné pneumatiky. Do rúk sa jeho expertom dostali dva veľmi rozšírené rozmery –185/65 R15 a 225/45 R17. My sa pozrieme najprv na menší z nich.
Nemecký ADAC preveroval ako funguje úprava softvéru motorov zasiahnutých kauzou Dieselgate. Otestoval tri exempláre s motorom 2,0 TDI EA 189 pred a po prehraní programu riadiacej jednotky. Emisie išli dole, spotreba však stúpla.
Nová štatistika nemeckého autoklubu ADAC vychádza z 3,9 milióna servisných výjazdov k autám, ktoré vypovedali službu na ceste. A nie vplyvom nedostatku paliva, hoci aj to sa stáva. Dáva teda približný obraz o tom, ktoré modely majú najviac problémov.
V druhej časti veľkého testu letných pneumatík nemeckého ADAC-u sa pozrieme na väčší z rozmerov. Zlato si odniesol už takmer tradične Continental a za ním Esa, Pirelli a Vredestein.
Nemecký ADAC opäť preverili schopnosti nových letných pneumatík. Testu podrobil 32 plášťov vo dvoch rozmeroch. My sa budeme venovať najprv menšiemu z nich. Prekvapením je víťazstvo Vredesteinu.
Nemecký autoklub ADAC uskutočnil nárazové skúšky podľa metodiky, ktorá by mala v Euro NCAP vstúpiť do platnosti v roku 2018. Otestoval tri päťhviezdičkvé modely. A výsledok? Golf sklamal a Mégane prešiel s odretými ušami. Bez ujmy vyviazla len Honda Civic.
Elektricky ovládané okná sú nepochybne veľmi komfortným doplnkom. No majú aj svoje „muchy“. Bez ochrany proti privretiu prstov môžu vám, ale najmä malým deťom ublížiť. Sily na to majú dosť.
Autá s naftovými motormi značiek Renault, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo a ďalších vypúšťajú v prísnejších testoch podstatne viac emisií.
V druhom teste zimných pneumatík sa pozrieme na zúbok plášťom s profilom 205/55 R16 H. Je to veľmi rozšírený rozmer, najmä v spektre strednej triedy. O to horšou správou je, že len dvom pneumatikám sa podarilo získať hodnotenie chvályhodné.
Ani tento rok neminuli výrobcov pneumatík testy nemeckého autoklubu ADAC. Ten si vzal na mušku dva veľmi rozšírené rozmery. Venovať sa budeme najprv prvému z nich – plášťom s profilom 165/70 R14. Obúvajú ich najmä malé autá.
Nemecký autoklub ADAC zostavil rebríček najstratovejších modelov áut. Na tých najhorších prerobíte už rok po kúpe viac ako 20 %. Pri tých najlepších len desať. Parkuje niektoré z nich aj vo vašej garáži?
Zvláštnosťou testu letných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 bolo porovnanie klasických pneumatík s takzvanými ekologickými pneumatikami. ADAC tvrdí, že sú menej bezpečné.
Zo šestnástich testovaných pneumatík pre malé autá dostala len jedna od ADAC-u hodnotenie „nedostatočná“. Smutné je, že ide o slovenský výrobok z Púchova.
Okrem zimných pneumatík ADAC otestoval aj štyri plášte, ktoré si robia nárok na celoročné využitie. Výsledky sú však biedne. Nie sú dobré na leto ani na zimu.
Zaujímavosťou testu tohto rozmeru je účasť slovenských pneumatík Matador. Nemáme sa však čím pýšiť. Hodnotenie „dostatočné“ znamená na školskej stupnici štvorku.
Aj tento rok sa nemecký autoklub ADAC pozrel na zúbky výrobcom pneumatík. Na mušku si vzal dva veľmi rozšírené rozmery 175/65 R14 a 195/65 R15. Obom kraľuje nemecký Continental.
Aj tento rok zverejnil nemecký autoklub ADAC rebríček spokojnosti majiteľov vozidiel s ich autami. Skokanom roka je Volvo.
Zdá sa vám, že vaše auto spotrebuje viac paliva, ako udáva výrobca? Nie je to len subjektívny pocit. Ekotesty nemeckého autoklubu ADAC ukazujú, že odchýlka môže dosiahnuť aj viac ako 50 percent.