Nemecký ADAC opäť preverili schopnosti nových letných pneumatík. Testu podrobil 32 plášťov vo dvoch rozmeroch. My sa budeme venovať najprv menšiemu z nich. Prekvapením je víťazstvo Vredesteinu.
Nemecký autoklub ADAC uskutočnil nárazové skúšky podľa metodiky, ktorá by mala v Euro NCAP vstúpiť do platnosti v roku 2018. Otestoval tri päťhviezdičkvé modely. A výsledok? Golf sklamal a Mégane prešiel s odretými ušami. Bez ujmy vyviazla len Honda Civic.
Elektricky ovládané okná sú nepochybne veľmi komfortným doplnkom. No majú aj svoje „muchy“. Bez ochrany proti privretiu prstov môžu vám, ale najmä malým deťom ublížiť. Sily na to majú dosť.
Autá s naftovými motormi značiek Renault, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo a ďalších vypúšťajú v prísnejších testoch podstatne viac emisií.
V druhom teste zimných pneumatík sa pozrieme na zúbok plášťom s profilom 205/55 R16 H. Je to veľmi rozšírený rozmer, najmä v spektre strednej triedy. O to horšou správou je, že len dvom pneumatikám sa podarilo získať hodnotenie chvályhodné.
Ani tento rok neminuli výrobcov pneumatík testy nemeckého autoklubu ADAC. Ten si vzal na mušku dva veľmi rozšírené rozmery. Venovať sa budeme najprv prvému z nich – plášťom s profilom 165/70 R14. Obúvajú ich najmä malé autá.
Nemecký autoklub ADAC zostavil rebríček najstratovejších modelov áut. Na tých najhorších prerobíte už rok po kúpe viac ako 20 %. Pri tých najlepších len desať. Parkuje niektoré z nich aj vo vašej garáži?
Zvláštnosťou testu letných pneumatík s rozmerom 205/55 R16 bolo porovnanie klasických pneumatík s takzvanými ekologickými pneumatikami. ADAC tvrdí, že sú menej bezpečné.
Zo šestnástich testovaných pneumatík pre malé autá dostala len jedna od ADAC-u hodnotenie „nedostatočná“. Smutné je, že ide o slovenský výrobok z Púchova.
Okrem zimných pneumatík ADAC otestoval aj štyri plášte, ktoré si robia nárok na celoročné využitie. Výsledky sú však biedne. Nie sú dobré na leto ani na zimu.
Zaujímavosťou testu tohto rozmeru je účasť slovenských pneumatík Matador. Nemáme sa však čím pýšiť. Hodnotenie „dostatočné“ znamená na školskej stupnici štvorku.
Aj tento rok sa nemecký autoklub ADAC pozrel na zúbky výrobcom pneumatík. Na mušku si vzal dva veľmi rozšírené rozmery 175/65 R14 a 195/65 R15. Obom kraľuje nemecký Continental.
Aj tento rok zverejnil nemecký autoklub ADAC rebríček spokojnosti majiteľov vozidiel s ich autami. Skokanom roka je Volvo.
Zdá sa vám, že vaše auto spotrebuje viac paliva, ako udáva výrobca? Nie je to len subjektívny pocit. Ekotesty nemeckého autoklubu ADAC ukazujú, že odchýlka môže dosiahnuť aj viac ako 50 percent.
Druhým rozmerom letných pneumatík, ktorý si vzal tento rok na mušku nemecký autoklub ADAC so svojím rakúskym partnerom ÖAMTC, je profil 195/65 R15. Zo sedemnástich plášťov prepadol v teste len jediný.
Aj tento rok uskutočnil nemecký ADAC spolu s rakúskym klubom ÖAMTC veľký test letných pneumatík. Celkovo preveril 33 plášťov vo dvoch veľmi rozšírených rozmeroch.
Dnes si už nemusíme klásť otázku, či ADAC podvádzal v ankete Žltý anjel, alebo nie. To je jasné. Otázne je skôr to, kam až pavučina tejto korupčnej aféry siaha.
Nemecký autoklub ADAC roky navyšoval aj počty návštevníkov na pretekárskom okruhu Nürburgring, tvrdí nemecký týždenník Die Zeit.
Nemecký autoklub ADAC falšoval výsledky ankety o najobľúbenejšie nemecké auto už od roku 2009.
Prezident nemeckého autoklubu ADAC Peter Mayer v pondelok rezignoval na svoju funkciu.