Airbag, dnes bežný prvok bezpečnosti v každom automobile, má fascinujúcu históriu, ktorá sa začala v polovici 20. storočia. Dnes si už nedokážeme predstaviť jazdu bez tohto zariadenia, ktoré zachránilo milióny životov. Ako však vznikol airbag a kto stál za jeho vynálezom?
Kedy sa to skončí? Aj po 11 rokoch od vypuknutia škandálu smrtiacich airbagov Takata sa objavujú ďalšie milióny postihnutých áut.
Ford sa pokúša od roku 2015 vymeniť nebezpečné airbagy Takata v 765 600 autách. Niektorí zákazníci však zvolávaciu akciu ignorujú.
Ak máte nohy na prístrojovke a aktivuje sa airbag, uvedomte si, že môže vaše dolné končatiny vymrštiť proti tvári rýchlosťou vyše 300 km/h.
Každý si praje, aby ich nemusel nikdy vyskúšať na vlastnej koži. Pri vážnych nehodách však títo zdanlivo „spiaci anjeli“ dokážu zachraňovať životy.
Elektromobily potrebujú oveľa viac odlišných riešení, ako by sa mohlo zdať. Týka sa to napríklad airbagov.
Do servisov musia ísť státisíce ďalších modelov BMW, Audi či Škoda. To takmer desať rokov od vypuknutia škandálu Takata.
Aj česká Škoda má problémy s bezpečnostnými vankúšmi, ktoré sa môžu samovoľne nafúknuť.
Americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky začal nové vyšetrovanie airbagov Takata.
Americké úrady nariadili v utorok automobilke Ford, aby zvolala do servisov tri milióny vozidiel s airbagmi od firmy Takata.
Kauza smrtiacich airbagov Takata nemá konca.
Po BMW a Audi sa rozhodli riešiť problém s „novoodhalenými“ airbagmi Takata radikálnym spôsobom ďalšie automobilky. Nič iné im ani nezostáva.
Nielen BMW a Audi musia reagovať na výskyt nebezpečných airbagov Takata, ktoré boli doteraz považované za bezproblémové.
Zdalo sa, že kauza airbagov japonskej spoločnosti Takata je dávno zažehnaná. No najnovší vývoj v Austrálii ukázal, je stále časovanou bombou.
BMW sa rozhodlo pre bezprecedentný krok. Požiadalo majiteľov 12 633 áut, aby prestali svoje vozidlá používať, a to okamžite. Svedčí to o vážnosti situácie, ale aj o zodpovednosti samotnej automobilky.
V kurze sú dnes moderné asistenčné systémy. Na airbagy akoby sa zabudlo. Honda si však myslí, že je na nich čo zlepšiť.
Bezpečnostný vankúš na motorke? Honda Gold Wing ho už má. Ale účinný je len pri istých typoch nárazu. Americká spoločnosť Forteon preto vyvíja komplexnejšie riešenie.
Nový typ airbagov by mal zabrániť zraneniam, ktoré vzniknú pri ďalších nárazoch, než je ten prvý. Áno, po prvej kolízii zvyčajne nasledujú ďalšie. Je to však zložité.
Zvolávacie akcie automobiliek sa netýkajú len problémových emisií výfukových plynov. Chybné časti vozidiel môžu ohrozovať zdravie posádky.
Nemecký koncern Daimler zvoláva po celom svete do servisov viac ako milión vozidiel Mercedes-Benz. Dôvodom sú možné problémy s bezpečnostnými vankúšmi.