Elektromobily nepotrebujú nič viac ako lacné batérie. Tie súčasné im totiž cenou bránia konkurovať autám s klasickým pohonom. Hideaki Horie však vraj má riešenie.
Zlepšenia parametrov batérií sa väčšinou merajú v pár percentách. Lenže čínsky BYD prichádza s desiatkami.
Tesla zatiaľ nakupuje články pre svoje elektromobily od Panasonicu. No v rámci tajného projektu Roadrunner chce prísť s vlastnými batériami.
Kľúčovou súčasťou elektromobilov sú batérie. Práve tie sú ale aj ich najväčším limitom. BMW však tvrdí, že energetická hustota akumulátorov vzrastie dvojnásobne.
Britský vedec Trevor Jackson tvrdí, že má liek na najväčšiu slabosť elektromobilov. Verí hliníkovo-vzduchovým akumulátorom. Autá ich majú využiť už na budúci rok.
Na vývoji nových solid-state batérií s dvakrát väčšou energetickou hustotou pracuje viacero spoločností. Jednou z nich je TeraWatt a má dobré správy.
Oznámil to americký Národný úrad pre letectvo a vesmír (NASA), na ktorého internetovej stránke bolo možné sledovať priamy prenos 214. výstupu z ISS.
Toyota vidí riešenie problémov dnešných elektromobilov v novom type akumulátorov. Tie zamenia tekutý elektrolyt za vodič v pevnom skupenstve. Ich nasadenie očakáva po roku 2020.
Elektromobilita stále viazne v niekoľkých bodoch. Jedným z nich je aj doba, za ktorú sa dajú akumulátory nabiť na maximum, aby bolo možné využiť čo najväčší potenciál elektrického vozidla. Japonská firma Toshiba prišla s riešením, ktoré nabíjanie batérií výrazne skracuje.
Elektrická revolúcia v doprave je za rohom. Ak sa však aj podarí vyriešiť technické nevýhody samotných elektromobilov, stále je tu riziko nedostatku akumulátorov. Tohto stavu sa obáva aj Volkswagen.
Koľko tvorí cena batérií na celkovej cene elektromobilu? Akumulátory síce lacnejú, ale stále nie natoľko, aby mohli elektromobily konkurovať autám s konvenčným motorom. A platí to aj pre nový Chevrolet Bolt.
Správ o prelome v technológii akumulátorov, ktoré by boli schopné riešiť úskalia elektromobilov, sú pomerne bežné, ale bez reálnych výsledkov. Táto však pochádza od Johna Goodenougha, človeka, ktorý vynašiel li-ion batériu.
Kórejský technologický gigant tvrdí, že má akumulátory, ktoré ovplyvnia elektrickú mobilitu v blízkej budúcnosti. Predstavil ich na autosalóne v Detroite. Ale bez akýchkoľvek podrobností.
Americký výrobca luxusných elektromobilov sa topí v obrovských stratách. Pomôcť by mohla novinka, ktorá nemá s autami veľa spoločného. Tesla sa totiž púšťa do výroby batériových systémov pre domácnosti.
Najväčší výrobca elektromobilov na svete, japonský Nissan, plánuje už v blízkej budúcnosti veľký prelom v technológii batérií. Prísť majú s novou generáciou Nissanu Leaf, najpredávanejšieho elektromobilu planéty.