Alfa opradená pretekárskymi vavrínmi si pripomína dôležité výročie stokusovou sériou modernizovaného Stelvia a Giulie.
Je to už sto rokov, odkedy prišla na svet prvá Alfa Romeo s karosériou od milánskeho Zagata.
Po siedmich rokoch prichádza sedan Giulia a SUV Stelvio s ďalšou modernizáciou.
Alfa Romeo sa snaží vyplniť medzeru medzi klasickými verziami a tými vrcholovými Quadrifoglio. O výkon však nejde.
Priaznivci Alfy Romeo vedia, že prívlastok Quadrifoglio Verde znamená poriadnu nálož koní pod kapotou.
V čase brutálnych emisných škrtov vždy poteší odvaha priviesť na svet čosi, čo evokuje zlatý vek automobilizmu. Alfa to práve urobila.
Športový sedan a športovo ladené SUV zatiaľ veľa vody nenamútili. Zmeniť to má modernizácia, ktorá sa dotkla hlavne interiéru a bezpečnostných systémov.
Mala to byť veľká sláva. Športový sedan Giulia chcel otriasť pozíciami BMW radu 3, Mercedesu-Benz triedy C či Audi A4. Lenže reálne predaje sú zúfalé. Aspoň v USA.
Francúzsky crossover sa stal doslova miláčikom novinárskej poroty posledného ročníka ankety Car of the Year. Získal 319 bodov a až 21 nominácií na prvú priečku.
Najnovšia séria crashtestov Euro NCAP sa skončila bez nepríjemných prekvapení. Športový sedan Alfa Romeo Giulia aj nemecko-španielske dvojičky Seat Ateca a VW Tiguan si odniesli plné skóre. Dobrá správa je to najmä pre Alfu.
Priaznivcom Alfy Romeo dochádza trpezlivosť. Nový sedan Giulia so zadným náhonom bol predstavený už vlani v lete, no ešte nedorazil ani k jednému jedinému zákazníkovi. Takmer rok po odhalení prichádzajú aspoň technické údaje. Na úvod dostane dva diesely a jeden benzínový motor.
Priaznivci talianskej značky už netrpezlivo čakajú na otvorenie ženevského autosalónu. Giulia, ktorá má konkurovať hlavne modelom BMW 3 a Mecedes-Benz triedy C, totiž prichádza s ročným meškaním.
Je to „trapas“. Hoci Alfa predstavila nový sedan Giulia už júli, do predaja sa nedostane skôr ako v polovici budúceho roka. A bežné verzie prídu ešte neskôr. Je tvrdá ako kameň a na ceste sa správa nervózne.
Po premiére vrcholovej verzie Giulie Quadrifoglio Verde vo Frankfurte odhalila talianska Alfa Romeo konečne aj paletu motorov bežných verzií. Pôjde o 4- a 6-valcové preplňované agregáty.
Priaznivci Alfy Romeo sú vo vytržení. Slávna talianska automobilka len pred pár dňami ukázala svoju novú vlajkovú loď Giulia. A to hneď v špičkovej verzii Quadrifoglio Verde. Lenže interiér zostal tajomstvom.
Ticho pred búrkou. Tak sa dajú označiť posledné mesiace čakania na novú Giuliu – auto, ktoré má vrátiť legendárnu Alfu opäť na výslnie. Plachta je však už strhnutá a ako vidieť, v Turíne naozaj nešetrili. Giulia sa predvádza rovno vo vrcholovej verzii Quadrifoglio Verde.
Už budúci týždeň sa na výstave Expo Milano odohrá kľúčová udalosť v histórii Alfy Romeo. Pri príležitosti 105. výročia značky tu absolvuje premiéru nový sedan Giulia. Mimoriadne utajovaný projekt má vrátiť Alfu späť na mapu prémiových výrobcov.
Talianske Alfa Romeo je v súčasnosti v hlbokej kríze. Všetko má zmeniť nový sedan strednej triedy s názvom Giulia. Predstaví sa v júni, a to hneď so štyrmi motormi. Vrcholom bude 6-valcové bi-turbo od Maserati.
Prvá z nových generácií Álf sa predstaví presne 25. júna 2015. Dostane názov Giulia a má odštartovať svetlejšiu budúcnosť slávnej talianskej značky. Tá sa momentálne topí v červených číslach.