Alfe Romeo sa stále nedarí napraviť pošramotenú reputáciu nízkej kvality. Neprispejú k tomu ani nové informácie z USA.
Spoločnosť Alfa Romeo vo formule 1 figurovala v rokoch 1950 až 1998 ako konštruktérsky tím či dodávateľ motorov.
Mala to byť veľká sláva. Športový sedan Giulia chcel otriasť pozíciami BMW radu 3, Mercedesu-Benz triedy C či Audi A4. Lenže reálne predaje sú zúfalé. Aspoň v USA.
Asi by ste očakávali, že najhorúcejšiu krv za volantom majú vodiči nemeckej prémiovej trojky. Nie je to však celkom tak. Štatistika holandskej spoločnosti Athlon má celkom iného víťaza.
V Los Angeles Taliani konečne vyrukovali s dlho sľubovaným SUV. Kompromisy nerobili. Stelvio debutuje hneď vo vrcholovej verzii Quadrifoglio Verde s výkonom 375 kW!
Premiéra prvého SUV od Alfy Romeo sa pomaly blíži. Stelvio však stále zahaľuje prísne informačné embargo. Napriek tomu tu máme prvé snímky.
Zdá sa, že Alfa Romeo svitá na lepšie časy. Po ambicióznom sedane Giulia, ktorý práve prichádza do predaja, je budúci rok na rade crossover Stelvio, neskôr nová Giulietta a nakoniec aj model vyššej strednej triedy.
Najnovšia séria crashtestov Euro NCAP sa skončila bez nepríjemných prekvapení. Športový sedan Alfa Romeo Giulia aj nemecko-španielske dvojičky Seat Ateca a VW Tiguan si odniesli plné skóre. Dobrá správa je to najmä pre Alfu.
Športový sedan Giulia je len prvým z novej generácie modelov talianskej Alfy. Zaútočiť chce aj vo vychytenom segmente crossoverov či SUV. Tam ju má zastúpiť nové Stelvio.
Priaznivcom Alfy Romeo dochádza trpezlivosť. Nový sedan Giulia so zadným náhonom bol predstavený už vlani v lete, no ešte nedorazil ani k jednému jedinému zákazníkovi. Takmer rok po odhalení prichádzajú aspoň technické údaje. Na úvod dostane dva diesely a jeden benzínový motor.
Priaznivci talianskej značky už netrpezlivo čakajú na otvorenie ženevského autosalónu. Giulia, ktorá má konkurovať hlavne modelom BMW 3 a Mecedes-Benz triedy C, totiž prichádza s ročným meškaním.
Šéf koncernu FCA Sergio Marchionne ozrejmil na tlačovej konferencii plány do budúcna. Mnohých však nepotešil. Ambiciózne ciele z minulosti sa nekonajú. Teda aspoň nie tak skoro, ako sa očakávalo.
Audi plánuje uviesť na trh nové crossovery. Malo však problém s ich označením. Ochranné známky Q2 a Q4, ktoré by ladili s ostatnými SUV so štyrmi kruhmi totiž vlastnil koncern FCA. Teraz sa však obe automobilky dohodli.
Nová generácia talianskeho hatchbacku strednej triedy má byť poriadne „žihadlo“. Požičia si techniku väčšej Giulie vrátane zadného náhonu. To by mohol byť veľký tromf, keďže od klasickej koncepcie upúšťa aj BMW.
Je to „trapas“. Hoci Alfa predstavila nový sedan Giulia už júli, do predaja sa nedostane skôr ako v polovici budúceho roka. A bežné verzie prídu ešte neskôr. Je tvrdá ako kameň a na ceste sa správa nervózne.
Po premiére vrcholovej verzie Giulie Quadrifoglio Verde vo Frankfurte odhalila talianska Alfa Romeo konečne aj paletu motorov bežných verzií. Pôjde o 4- a 6-valcové preplňované agregáty.
Priaznivci Alfy Romeo sú vo vytržení. Slávna talianska automobilka len pred pár dňami ukázala svoju novú vlajkovú loď Giulia. A to hneď v špičkovej verzii Quadrifoglio Verde. Lenže interiér zostal tajomstvom.
Ticho pred búrkou. Tak sa dajú označiť posledné mesiace čakania na novú Giuliu – auto, ktoré má vrátiť legendárnu Alfu opäť na výslnie. Plachta je však už strhnutá a ako vidieť, v Turíne naozaj nešetrili. Giulia sa predvádza rovno vo vrcholovej verzii Quadrifoglio Verde.
Už budúci týždeň sa na výstave Expo Milano odohrá kľúčová udalosť v histórii Alfy Romeo. Pri príležitosti 105. výročia značky tu absolvuje premiéru nový sedan Giulia. Mimoriadne utajovaný projekt má vrátiť Alfu späť na mapu prémiových výrobcov.
Zelený štvorlístok v bielom trojuholníku bol kedysi synonymom skutočných jazdných zážitkov vo výkonných vozidlách Alfa Romeo. S degradáciou značky však upadol aj tento symbol.