Audi, ako súčasť koncernu Volkswagen, je jednou z najviac zasiahnutých značiek novými clami, navyše sa jej príliš nedarí ani v Európe.
Automobilky čakajú na „zázrak“, ten je však v nedohľadne.
Súčasná výnimka z ciel na tieto výrobky je len dočasná, povedal americký minister obchodu.
USA nebudú uplatňovať vysoké clá na niektorú elektroniku.
Americký prezident verí, že jeho ekonomický plán povedie k posilňovaniu dolára.
Každá krajina je iná, ale EÚ vnímame ako jeden blok, citoval amerického prezidenta The Guardian.
Trump medzitým ohlásil zvýšenie cla na dovoz čínskeho tovaru do USA na 125 percent.
Trump v utorok pripustil, že vyhlásenie ciel bolo "trochu výbušné", zároveň vylúčil odklad ich zavedenia.
Prezident Trump pohrozil uvalením 50-percentného cla na dovozy z Číny.
Najbohatší človek sveta vyzval na vytvorenie bezcolnej zóny medzi Európskou úniou a Spojenými štátmi.
Americký prezident zároveň opäť obvinil úniu, že nenakupuje dosť amerického tovaru.
Volkswagen dočasne pozastavil dovoz áut z Mexika po železnici a autá prichádzajúce loďami z Európy zostanú v amerických prístavoch.
Americké clá zasiahnu 70 percent úniového exportu do USA.
Spolupráca je vždy lepšia ako konfrontácia, apeloval Tusk.
IGOR DANIŠ: Luxusné značky kupujú majetní ľudia, ktorí neobracajú každú mincu niekoľkokrát, aby si mohli kúpiť „drahého miláčika“.
EÚ uplatňuje clo vo výške 10 % na autá dovážané z Ameriky, zatiaľ čo Spojené štáty majú clo len 2,5 % na vozidlá z EÚ. Trump chce clá zvýšiť na 25 percent.
Rada slovenských exportérov vyzýva na začatie rokovaní na národnej aj európskej úrovni s partnermi v USA s cieľom predísť obchodnej vojne.
Ak by automobilky chceli preniesť celé clo na klientov, museli by svoje jednotlivé modely zdražiť o 6- až 10-tisíc dolárovi.