Po modernizácii modelového radu A3 prichádza Audi s čerešničkou na torte.
Nejde len o zvýšenie výkonu. Nové Audi S3 sedan a S3 Sportback budú ťažiť aj z technológie brutálneho Audi RS3.
Okrem dizajnových zmien v exteriéri a interiéri obohatí ponuku po prvýkrát out-doorová verzia allstreet.
Posledné kolo emisných testov organizácie Green NCAP ukázalo, že naftové motory nemusia byť strašiakom.
Dizajnéri z Ingolstadtu sa naozaj vyhrali a doplnkami odlíšili civilnú verziu A3 od športovej S3.
Príchod vysokovýkonných modelov so spaľovacím motorom je dnes doslova sviatkom. Audi RS 3 s preplňovaným 5-valcom takým nepochybne je.
V dnešných časoch by sme skôr očakávali, že RS3 „prešaltuje“ po vzore konkurenčného Mercedesu-AMG triedy A na benzínový 4-valec.
Bezpečnostné konzorcium Euro NCAP zverejnilo výsledky najväčšieho kola nárazových testov v tomto roku.
Audi rozširuje rodinu plug-in hybridov o hatchbak A3 a SUV Q3 45 TFSIe. Stovku zvládnu za 6,8, respektíve 7,3 sekundy.
V kategórii hot-hatch panuje tvrdá konkurencia, no Audi skúša prilákať zákazníkov aj ostrým sedanom. S 310-konskými silami a prvotriednou technikou má určite šancu uspieť.
Len necelé dva mesiace po premiére štvrtej generácie Audi A3 Sportback prichádza na rad verzia sedan.
Po novom Golfe a Octavii prichádza na rad aj ich prémiový súrodenec. Štvrtá generácia Audi A3 posúva tento model do digitálnej éry.
Mercedes-Benz A 45 AMG už nie je najsilnejší hothatch planéty. Žezlo preberajú páni z Ingolstadtu. Ich nové Audi RS3 Spaceback má rovných 400 koní a stovku pokorí za 4,1 sekundy.
Hlavnou hviezdou Audi v Ženeve bol nepochybne nový crossover Q2, no v Ingolstadte nezabúdajú ani na starších členov rodiny. Najnovšie prešiel modernizáciou celý modelový rad Audi A3 vrátane sedanu, kabrioletu a športových verzií S3.
Po roku tu máme opäť rebríček najúspešnejších modelov európskeho trhu. Jednotkou ostáva VW Golf pred Fordom Fiesta a Renaultom Clio. Náskok Golfu sa však opäť zväčšil.
Anketa WCOTY sa prehupla do druhej fázy. Porota vybrala dvanásť finalistov súťažiacich o najprestížnejší titul Svetové auto roka. Šancu v ročníku 2014 má po prvý raz aj česká Škoda.
Audi predstaví v Ženeve novú líniu úsporných modelov ultra. Limuzíny z Ingolstadtu spotrebujú priemerne od 3,9 do 4,6 litra nafty. A to bez ujmy na dynamike.
Najmenší kabriolet z Ingolstadtu odvodili z nového Audi A3 sedan. Je preto podstatne väčší.