Šéfovia automobiliek BMW a Toyota oznámili výrazné rozšírenie spolupráce na vývoji vodíkového pohonu.
Analytici znížili odhad počtu vodíkových áut registrovaných do roku 2030 v Česku o vyše 90 percent.
Aby sa rozvíjala vodíková infraštruktúra, musia jazdiť vodíkové autá. Stellantis týmto typom pohonu vybavil rovno osem dodávok.
Český vedec prišiel s riešením, ktoré umožní teoreticky až 10-násobne znížiť množstvo platiny pre palivové články.
Akčný plán opatrení pre úspešnú realizáciu Národnej vodíkovej stratégie je konečne v medzirezortnom pripomienkovom konaní.
Vodíkových potrubí je v súčasnosti pripravených 5000 kilometrov, zatiaľ čo pre zemný plyn je k dispozícii 100 miliónov kilometrov plynových rozvodov.
JESS chce postaviť celý reťazec - od výroby zelenej elektriny cez produkciu a uskladňovanie vodíka až po jeho distribúciu na čerpacej stanici.
Keby niektorí slovenskí politici venovali takú pozornosť podpore elektromobilom ako venujú vodíku, Slovensko by už dnes asi bolo druhým Nórskom.
Vodík má byť vyrábaný elektrolýzou v plánovaných štyroch prevádzkach v Modrom Kameni, Pezinku, Malackách a v Trenčíne
Herbert Diess, šéf koncernu VW je veľkým zástancom elektromobilov. Ale rozhodne nie tých na vodík.
Prvé čerpacie stanice na vodík by mali v oboch mestách fungovať už koncom roku. Aj keď u nás nejazdia takmer žiadne vodíkové autá. Až na jednu výnimku.