Automobilkám už nestačia peniaze za autá. Zlaté vajce vidia v softvéri.
Pôsobiť bude v Trenčíne a do dvoch rokov plánuje zamestnať 150 ľudí.
Časy, keď sa tradiční výrobcovia áut necítili ohrození čínskymi automobilkami, sa pomaly končia.
Európa je v tomto smere príliš závislá na Ázii a USA a vyzvala európskych lídrov, aby preukázali odvahu.
Celosvetový nedostatok čipov nebude mať podľa všetkého dopad na už ohlásené investície automobiliek na Slovensku.
Výroba automobilov na Slovensku aj vo svete aktuálne klesla hlavne pre chýbajúce čipy.
Nie je vylúčené ďalšie prispôsobovanie výroby.
Väčšina automobiliek zaznamenala v uplynulom polroku vysoké prevádzkové zisky
Nedostatok komponentov komplikuje výrobu slovenských automobiliek už niekoľko mesiacov.
Nové opatrenie zo strany únie sa premietne aj do ceny nových áut.
Pokiaľ sa v hlavných programových materiáloch EK hovorí o uhlíkovo neutrálnej Európe do roku 2050, pre automobilový priemysel sú prijímané úplne iné kritériá.
Problémy už začínajú pociťovať aj slovenskí poskytovatelia operatívneho lízingu.
Európa je jednoznačne na ceste k zelenej transformácii, ktorej súčasťou je aj automobilový sektor.
Pôvodne analytici pôvodne očakávali, že výroba polovodičov a dopyt po nich sa zladia počas letných mesiacov tohto roka. Mýlili sa.
O tom, aká je situácia v automobilovom priemysle a ako naň dopadla pandémia i čipová kríza, sa denník Pravda rozprával s analytičkou 365.bank Janou Glasovou.
Nemecké automobilky a predajcovia začali znova ponúkať väčšie zľavy na nové vozidlá.
Pre problémy s nedostatkom čipov sa v prvom polroku 2021 nevyrobí približne 2,5 milióna automobilov.
Trnavský Stellantis musel v máji zastavovať výrobu už niekoľkokrát. Čo bude v ďalších dňoch, sa zamestnanci dozvedia až večer.
Koľko bude súčasná kritická situácia trvať, je otázne, prišlo k skokovej zmene zníženia produkcie o 25 percent a 30 percent.
Z výrobných pásov trnavského Stellantisu zišiel miliónty Citroën C3. Vyrába sa výlučne na Slovensku a to už od roku 2016.