Kia i Jaguar Land Rover hlásia štandardný režim výroby, Volkswagen Slovakia koncom týždňa čiastočne prispôsobí výrobu SUV vozidiel.
Automobilovým svetom sa šíri nová móda - dodatočné platby za softvér a funkcie vozidla. Tá však naráža na odpor majiteľov áut.
Zahraničným výrobcom hrozí znárodnenie ich závodov. Lenže rozbehnúť v nich výrobu Rusi nedokážu.
V dôsledku bojov na Ukrajine sú ohrozené dodávky kľúčovej suroviny na výrobu čipov.
Problém majú aj stovky naviazaných podnikov a subdodávateľov, ktorým chýbajú suroviny na výrobu komponentov.
To, čo sa zdalo ešte pred pár dňami fikciou, naberá na reálnych kontúrach.
Výrobcovia osobných a nákladných áut sa obávajú, že ich továrne v Rusku budú skonfiškované. Rusi totiž potrebujú vyrábať techniku pre armádu.
BMW pozastavuje výrobu vo svojich továrňach v Nemecku a aj v ďalších európskych krajinách. Dôvodom sú problémy v zásobovaní.
Firma obmedzuje časť produkcie pre vojnu na Ukrajine, jej výroba v Rusku však naďalej beží. Vlani dodali na ruský trh 90-tisíc áut.
Čipová kríza sa zmierňuje, stále však má dopad na fungovanie automobiliek na Slovensku.
Automobilky boli nútené jedna po druhej opakovane prerušovať výrobu.
Problémy v automobilovom priemysle pretrvávajú a výrobcov automobilov, ale aj ich používateľov čaká ďalší tvrdý rok.
Automobilkám už nestačia peniaze za autá. Zlaté vajce vidia v softvéri.
Pôsobiť bude v Trenčíne a do dvoch rokov plánuje zamestnať 150 ľudí.
Časy, keď sa tradiční výrobcovia áut necítili ohrození čínskymi automobilkami, sa pomaly končia.
Európa je v tomto smere príliš závislá na Ázii a USA a vyzvala európskych lídrov, aby preukázali odvahu.
Celosvetový nedostatok čipov nebude mať podľa všetkého dopad na už ohlásené investície automobiliek na Slovensku.
Výroba automobilov na Slovensku aj vo svete aktuálne klesla hlavne pre chýbajúce čipy.
Nie je vylúčené ďalšie prispôsobovanie výroby.
Väčšina automobiliek zaznamenala v uplynulom polroku vysoké prevádzkové zisky