Nové opatrenie zo strany únie sa premietne aj do ceny nových áut.
Pokiaľ sa v hlavných programových materiáloch EK hovorí o uhlíkovo neutrálnej Európe do roku 2050, pre automobilový priemysel sú prijímané úplne iné kritériá.
Problémy už začínajú pociťovať aj slovenskí poskytovatelia operatívneho lízingu.
Európa je jednoznačne na ceste k zelenej transformácii, ktorej súčasťou je aj automobilový sektor.
Pôvodne analytici pôvodne očakávali, že výroba polovodičov a dopyt po nich sa zladia počas letných mesiacov tohto roka. Mýlili sa.
O tom, aká je situácia v automobilovom priemysle a ako naň dopadla pandémia i čipová kríza, sa denník Pravda rozprával s analytičkou 365.bank Janou Glasovou.
Nemecké automobilky a predajcovia začali znova ponúkať väčšie zľavy na nové vozidlá.
Pre problémy s nedostatkom čipov sa v prvom polroku 2021 nevyrobí približne 2,5 milióna automobilov.
Trnavský Stellantis musel v máji zastavovať výrobu už niekoľkokrát. Čo bude v ďalších dňoch, sa zamestnanci dozvedia až večer.
Koľko bude súčasná kritická situácia trvať, je otázne, prišlo k skokovej zmene zníženia produkcie o 25 percent a 30 percent.
Z výrobných pásov trnavského Stellantisu zišiel miliónty Citroën C3. Vyrába sa výlučne na Slovensku a to už od roku 2016.
Kompetentní v podobnej situácii budú musieť posúdiť, či zamestnávateľ postupoval obozretne a či nemohol počítať s tým, že takáto situácia môže nastať.
Napriek prepadu výroby a uzavretiu závodov počas prvej vlny pandémie ochorenia COVID-19 sa automobilový sektor dokázal naštartovať aj na Slovensku.
Časť výrobných liniek by mala stáť pravdepodobne od konca budúceho týždňa.
Prispelo k tomu najmä zvyšovanie produkcie.
Rokovania s odborármi trvajú 8 mesiacov a zatiaľ k dohode nedospeli.
V čase, keď mnohé automobilky hovoria o existenčných problémoch, Toyota zvyšuje výrobu aj zisky. Dokonca nemá nedostatok čipov.
Už dve automobilky museli na čas zastaviť výrobu. Je v hre úplná odstávka ako vlani na jar či ide len o prechodnú „čipovú“ krízu?
Najvplyvnejšia zložka, výroba dopravných prostriedkov, zaznamenala prepad o 15 percent.
Výroba dopravných prostriedkov sa na slovenskej priemyselnej štruktúre podieľa 30 percentami, čo je trikrát viac ako v priemernej európskej krajine.