Výroba dopravných prostriedkov sa na slovenskej priemyselnej štruktúre podieľa 30 percentami, čo je trikrát viac ako v priemernej európskej krajine.
Automobilky po celom svete museli v dôsledku nedostatku čipov upraviť produkciu.
Po spojení PSA a FCA prezradil nový koncern Stellantis svoju stratégiu. Má fabriky vo vyše 30 krajinách, zamestnáva 400-tisíc ľudí a autá predáva v 130 krajinách.
Nedostatok polovodičov spôsobil doteraz celosvetovo omeškanie výroby vyše 200-tisíc vozidiel. A to kríza ešte len naberá na obrátkach.
Automobilky po celom svete obmedzujú výrobu kvôli nedostatku polovodičov, problém sa už týka aj českej Škody.
Ford má už dlhodobo ekonomické problémy, svoje straty v Brazílii ráta na miliardy.
Po koronakríze môže várobu áut na SLovensku ohroziť aj praktické nastavenie spolupráce medzi EÚ a Veľkou Britániou.
Európska komisia presadzuje, aby batérie do elektromobilov boli udržateľné, vysoko výkonné a bezpečné vo všetkých fázach svojho životného cyklu.
Čína napreduje, Nemecko zaostáva. Podľa najnovšej analýzy má čínsky trh na najbližšie roky najlepšiu perspektívu.
Automobilovým výrobcom už nestačí jednorazový príjem z predaja áut. Chcú z nich spraviť "kreditky" na kolesách.
IGOR DANIŠ: Volkswagen na Slovensku je úspešný príbeh. Priamy vstup automobilky do bývalých BAZ a Škody v Mladej Boleslavi boli najlepšími privatizáciami v 90. rokov.
Od začiatku roka do konca septembra sa na Slovensku predalo 6 306 vozidiel s alternatívnymi pohonmi, čo je v porovnaní s predchádzajúcim rokom viac o 93 percent.
Pre slovenské automobilky by bolo dlhšie trvajúce nútené prerušenie výroby veľkou komplikáciu. O prepúšťaní však zatiaľ neuvažujú.
Začiatkom leta sa zdalo, že automobilový priemysel je z najhoršieho vonku.
Druhá vlna pandémie už úraduje aj v ekonomike. Naznačuje to indikátor ekonomického sentimentu, ktorý odráža vývoj dôvery v slovenskú ekonomiku.
Medzi desiatimi najzadlženejšími firmami sveta je až päť automobilových výrobcov. Na čele s Volkswagenom.
VLADIMÍR BAČIŠIN: Keď Zuzana Čaputová a Ivan Mikloš by mali vedieť, že ak niečo nepoznám, tak sa o tom nevyjadrujem, lebo ľuďom z reálnej ekonomiky sú len na smiech.
MARTIN MAJERNÍČEK: Počúvame síce o tom, že benzínové motory sú zlé a naftové ešte horšie, no faktom ostáva, že nemáme technológiu, ktorá ich nahradí.
Automobilky čakajú krušné časy. Nielen kvôli veľkým prepadom predajov v súvislosti s pandémiou koronavírusu.
Tisíckam zamestnancov výrobnej spoločnosti Volkswagen Slovakia sa v týchto dňoch začína letná celozávodná dovolenka.