Automobilky sľúbili pomoc pri výrobe zdravotníckeho materiálu či techniky. Česká Škoda už využíva svoje 3D tlačiarne na produkciu respirátorov.
ZDENKA KOLLÁROVÁ: NBS zverejnila scenáre možného vývoja na rok 2020. Tie sú všelijaké, len nie ružové. Ekonomika sa môže prepadnúť až o desatinu, o prácu prídu desaťtisíce ľudí.
Automobilový priemysel je na kolenách. Väčšina fabrík stojí. Mohli by však pomôcť v boji proti pandémii koronavírusu.
Automobilový priemysel zažíva najhoršie časy od rozbehu výroby v Slovenskej republike.
Stoja automobilky, dodávatelia aj predajcovia.
Začiatkom budúceho týždňa sa výrobné linky zastavia aj v Kia Motors Slovakia.
Linky v domácich automobilkách sa do konca týždňa zastavia, okrem jedinej.
Všetky závody spoločnosti Jaguar Land Rover v Británii zostávajú otvorené.
Pre epidémiu sa dá rátať s tým, že výrobu preruší nielen Volkswagen Slovakia, ale aj ďalšie automobilky.
Na dočasné zastavenie výroby čoraz tvrdšie tlačia odbory.
Podnikatelia už hlásia problémy, medzi nimi hlavne reštaurácie a cestovky.
Bratislavský Volkswagen (VW) Slovakia údajne zvažoval prepustenie minimálne 800 zamestnancov. Tvrdia to tamojší odborári.
Automobilkám hrozia miliardové pokuty za prekročenie limitov produkcie CO2 z výfukov ich áut. Situáciu však môže dramaticky zhoršiť nedostatok akumulátorov z Číny.
Majú automobilky na Slovensku zlé podmienky?
Majú sa obávať aj európske továrne?
MARTIN MAJERNÍČEK: Výrobcovia aj štáty investujú nemalé finančné prostriedky do elektromobility, ktorá je zatiaľ ťažko konkurencieschopná. Veria, že sa karta obráti.
Domáce automobilové závody každý rok vyvezú desaťtisíce nových automobilov do Veľkej Británie.
Elektromobil vám môže rýchlejšie vyprázdniť peňaženku ako úsporný naftový automobil, keď sa spoľahnete na rýchlonabíjačky.
Štrajk autodopravcov zašiel už do krajností. Blokáda hraníc vyústila do obmedzenia automobiliek, na ktoré je odkázané slovenské hospodárstvo.
Automobilky v celej Európe čelia viacerým hrozbám. Pokles predajov ich núti prepúšťať. Pocítime to aj na Slovensku.