Toto nie je dobrý signál. Čoraz viac špičiek v automobilovom priemysle neverí na elektrické zajtrajšky.
Ako skombinovať ekonomický rast a ochranu životného prostredia? V relácii Pravda o klíme o tom hovorí Pavol Ochotnický z Ekonomickej univerzity v Bratislave.
JOZEF SEDLÁK: Politika načisto podľahla automobilovému ošiaľu.
Na rozdiel od áut, vo výrobe bicyklov Slovensko podľa analytika nepatrí medzi svetových a dokonca ani európskych lídrov.
Na platy v automobilkách by to nemalo mať zásadný vplyv. Skôr treba očakávať vplyv na priemernú mzdu v regióne východného Slovenska, hovorí v rozhovore Ján Pribula.
Ruský automobilový priemysel je v troskách. Vláda sa však tvári, že má riešenie.
Ruská agresia na Ukrajine spôsobila totálny rozklad domácich automobiliek. Teraz ruský prezident žiada vládu o ich záchranu.
Z "veľkých" európskych značiek sú v pluse len Dacia a Audi. Citroën, Peugeot, Renault aj Škoda sa výrazne prepadli.
Aj takéto zúfalé riešenia plodí agresívna Putinova politika. Rusov oberá o prácu a núka im inú, ako za čias socializmu.
Renault sa vzdal svojho majetku v Rusku za jediný rubeľ. Teraz Rusi rozhodli, čo budú v jeho opustenej fabrike v Moskve vyrábať.
Fabrika plánuje preinvestovať takmer 4,78 mil. eur a vytvoriť 20 nových pracovných miest.
Zahraničným výrobcom hrozí znárodnenie ich závodov. Lenže rozbehnúť v nich výrobu Rusi nedokážu.
Nedávne slová Richarda Sulíka o snahe získať miliardovú investíciu pre priemyselný park neďaleko Košíc dostávajú reálnejšie kontúry.
Automobilky sa pripravujú na nedostatok neónu pre mikročipy, paládia pre katalyzátory a niklu pre lítiové batérie. Akútne chýbajú aj elektrické káble.
Hoci podľa agentúry AutoStat pokračuje výroba áut v Rusku ako zvyčajne, k totálnemu kolapsu tamojšieho autopriemyslu je len krok.
Predpovede, že situácia s polovodičovými súčiastkami sa začne zlepšovať v priebehu tohto roka, sú neopodstatnené.
IGOR DANIŠ: Na jednej strane relatívne nízke sumy na výplatných páskach, na druhej strane volanie ekonómov po „stabilizácii“ miezd, inak nám dajú investori zbohom. Skutočne?
V prvom polroku sa na Slovensku vyrobilo viac ako 555-tisíc automobilov. Zväz automobilového priemyslu to pri zohľadnení považuje za veľmi dobrý výsledok.
Je čipová kríza bublinou? Nie, len je to oveľa zložitejšie.
Kombinácia problémov v dodávateľských reťazcoch, nedostatku komponentov aj rastúcej inflácie výrazne ovplyvňuje situáciu v českých autoservisoch.