Prepad dopytu po výrobkoch domáceho automobilového sektora by podľa odborníkov ohrozil tisíce pracovných miest.
Už dnes nemajú mnohí zákazníci peniaze na kúpu nových áut. A bude horšie.
Víťaz amerických prezidentských volieb sa netají nenávisťou k elektromobilom a tiež k autám z dovozu.
Druhá najväčšia automobilka na svete plánuje zatvoriť najmenej tri závody v Nemecku, prepustiť desaťtisíce zamestnancov, znižovať mzdy a ďalšie úsporné opatrenia.
Automobilka potrebuje šetriť.
Európske automobilky by v prípadnej obchodnej vojne s Čínou mohli prísť o čínsky trh.
Ak si Kremeľ myslí, že Čína zachráni jeho automobilový priemysel, je na omyle.
Ako sú na prísnejšie nároky pripravené naše automobilky? V podcaste denníka Pravda odpovedá Pavol Prepiak zo Zväzu automobilového priemyslu.
Čínsky automobilový priemysel straší tradičných výrobcov áut nízkymi cenami. No pravdou je, že tieto ceny sú vykúpené zúfalo nízkymi mzdami tamojších zamestnancov.
Každý desiaty pracovník u nás pracuje v automobilovom priemysle.
ĽUBOŠ PAVELKA: Do popredia sa čoraz viac dostávajú hlasy o potrebe zavedenia obchodných ciel na čínske autá, ktorých predaj vzhľadom na pomer ceny a vybavenia áut stúpa aj u nás.
Róbert Hajšel zo Smeru-SD hlasoval proti zavedeniu normy Euro 7.
Rusko pokračuje v preberaní aktív od zahraničných výrobcov automobilov.
Európske automobilky podľa správy Allianz čelia dvojitej hrozbe.
IGOR DANIŠ: Hoci je pekné svietiť v štatistikách ako krajina, ktorá na obyvateľa produkuje najviac automobilov na svete, táto úzka špecializácia sa nám môže kedykoľvek vypomstiť.
Toto nie je dobrý signál. Čoraz viac špičiek v automobilovom priemysle neverí na elektrické zajtrajšky.
Ako skombinovať ekonomický rast a ochranu životného prostredia? V relácii Pravda o klíme o tom hovorí Pavol Ochotnický z Ekonomickej univerzity v Bratislave.
JOZEF SEDLÁK: Politika načisto podľahla automobilovému ošiaľu.
Na rozdiel od áut, vo výrobe bicyklov Slovensko podľa analytika nepatrí medzi svetových a dokonca ani európskych lídrov.
Na platy v automobilkách by to nemalo mať zásadný vplyv. Skôr treba očakávať vplyv na priemernú mzdu v regióne východného Slovenska, hovorí v rozhovore Ján Pribula.