Nedávne slová Richarda Sulíka o snahe získať miliardovú investíciu pre priemyselný park neďaleko Košíc dostávajú reálnejšie kontúry.
Automobilky sa pripravujú na nedostatok neónu pre mikročipy, paládia pre katalyzátory a niklu pre lítiové batérie. Akútne chýbajú aj elektrické káble.
Hoci podľa agentúry AutoStat pokračuje výroba áut v Rusku ako zvyčajne, k totálnemu kolapsu tamojšieho autopriemyslu je len krok.
Predpovede, že situácia s polovodičovými súčiastkami sa začne zlepšovať v priebehu tohto roka, sú neopodstatnené.
IGOR DANIŠ: Na jednej strane relatívne nízke sumy na výplatných páskach, na druhej strane volanie ekonómov po „stabilizácii“ miezd, inak nám dajú investori zbohom. Skutočne?
V prvom polroku sa na Slovensku vyrobilo viac ako 555-tisíc automobilov. Zväz automobilového priemyslu to pri zohľadnení považuje za veľmi dobrý výsledok.
Je čipová kríza bublinou? Nie, len je to oveľa zložitejšie.
Kombinácia problémov v dodávateľských reťazcoch, nedostatku komponentov aj rastúcej inflácie výrazne ovplyvňuje situáciu v českých autoservisoch.
Bánovský subdodávateľ pre automobilky otvoril nové vývojové centrum.
Adient je svetovým lídrom vo výrobe sedadiel pre automobily
Zisk najväčších automobiliek bol v prvom štvrťroku po odpočítaní úrokov a daní v porovnaní s desiatimi predchádzajúcimi rokmi dokonca vyšší!
IGOR DANIŠ: Otázka je, prečo sa najmä po vzniku Slovenska neusilovala vláda o vstup podobného strategického partnera ako bol VW. Pozitíva boli jasné už vtedy.
Výroba elektromobilov je jednoduchšia a vyžaduje si podstatne menej zamestnancov. V Nemecku môžu prísť o prácu desaťtisíce ľudí.
Prispelo k tomu najmä zvyšovanie produkcie.
Nedostatok čipov už prinútil automobilky na celom svete obmedziť, alebo dokonca zastaviť výrobu niektorých modelov.
Nemecký ekonóm Hans-Werner Sinn vidí v prechode automobilového priemyslu na elektrický pohon obrovské riziká.
JOACHIM BECKER: Koronakríza nanovo odhalila mimoriadnu zraniteľnosť slovenskej ekonomiky, zvlášť priemyslu. V reformnom pláne však rezonuje len slabá ozvena tohto vývoja.
ZDENKA KOLLÁROVÁ: Rozhodnutie postaviť ekonomiku na autách preverila posledné mesiace pandémia. A žiaľ, zdá sa, že kedysi čiperný podtatranský tiger ledva vládze.
Novinka pochádzajúca z dielne vedcov Trenčianskej univerzity Alexandra Dubčeka v Trenčíne môže byť veľkým prínosom pre automobilový priemysel.
Automobilky ešte nestihli ani len spočítať prvé straty dosahov koronavírusu a Európska komisia ich už atakuje za rast emisií.