Autonómna technológia má k dokonalosti ešte dlhý kus cesty pred sebou.Luxus si však trúfa na prielom.
Ktosi neznámy sa na autosalóne v Ženeve postaral o malý škandál. Navigačné systémy väčšiny vystavených áut ukazovali totiž iný čas aj polohu.
Vývoj technológie automatizovaného riadenia je extrémne drahý. Koncerny Daimler a BMW, ktoré si inak ostro konkurujú, sa preto dohodli na spolupráci v tejto oblasti.
Záujem spotrebiteľov o autonómne vozidlá zaostáva za tempom investícií priemyslu do pokrokových automobilových technológií.
Automobilky Volkswagen a Ford oznámili, že jednajú o spoločnom podniku na vývoj autonómnych elektrických áut. Obaja chcú ušetriť.
Vo vývoji technológií pre autonómne autá sú Európa a Spojené štáty vo svete najďalej.
Technológia autopilotov postupuje míľovými krokmi a v budúcnosti úplne zmení autá aj dopravu. Volvo preto už dnes rieši otázky spojené s autami bez vodičov. Niektoré odpovede dáva štúdiou 360c. Napríklad ako chrániť cestujúcich, ktorí počas jazdy spia.
Sú elektronické systémy, ktoré nám tak trochu berú volant z rúk, naozaj prínosom pre bezpečnosť cestnej premávky? Výsledky štúdie z Holandska tvrdia pravý opak.
Len v marci obletela svet správa o tragickej nehode autonómneho vozidla spoločnosti Uber, a už tu máme ďalšiu. V Arizone sa do kolízie s iným vozidlom dostal testovací prototyp spoločnosti Waymo, ktorá patrí pod gigant Google.
Menej nehôd a vyššia bezpečnosť na cestách. Termovízne kamery môžu byť vítaným doplnkom pri asistovanej jazde.
Svet sa ešte nespamätal z prvej fatálnej nehody autonómneho auta Uberu, pri ktorej prišla o život chodkyňa, a americký štát Kalifornia už uvoľňuje legislatívu pre testy vozidiel s autopilotmi. Za volantom nebude požadovať vodiča!
Tento týždeň obletela svet správa o smrteľnej nehode, ktorej účastníkom bola cyklistka a testovacie autonómne vozidlo spoločnosti Uber. Nereagoval autopilot ani vodič. Sú teda robotické autá bezpečné?
Pri západomaďarskom meste Zalaegerszeg pokračuje výstavba testovacieho okruhu, ktorý bude vhodný aj pre autonómne autá.
Autonómne vozidlá sa budú môcť testovať v Kalifornii po prvý raz bez prítomnosti človeka za volantom. Vyplýva to z nových smerníc.
Alternatívna taxislužba Uber plánuje od švédskej spoločnosti Volvo kúpiť až 24 000 áut vybavených autopilotom.
Samoriadené autá by mohli byť na cestách Veľkej Británie do štyroch rokov. Vyplýva to z vládnych plánov na investície v sektore.
Jeden z najväčších dodávateľov pre automobilový priemysel používa flotilu testovacích vozidiel. A niektoré z nich majú dva volanty. Zdanlivý nezmysel má však logiku.
To, čo sa zdalo ako fikcia, je realitou. Auto nájde voľné miesto a zaparkuje samé. A funguje to aj naopak.
Švédska spoločnosť Einride si myslí, že remeslo vodiča kamiónov bude čoskoro minulosťou. Jej projekt T-Pod už totiž so šoférom nepočíta. A tak aj vyzerá.
Už o rok by sa mala v nemeckých mestách objaviť flotila taxíkov vybavených systémom autonómneho riadenia. Zatiaľ však aj so šoférom.