Priechody pre chodcov sú stále nebezpečnou zónou. Len v roku 2016 bolo na tzv. zebre usmrtených osem a rok predtým až 18 ľudí.
Novodobá kalifornská „zlatá horúčka“, tak sa dnes hovorí nadšeniu Silicon Valley pre startupy spojené s technológiou samoriaditeľných áut. Kupujú ich ako teplé rožky.
Súd v USA nariadil spoločnosti Uber, aby prestala používať kľúčovú technológiu pre mobilné autá, ktorú mala ukradnúť spoločnosti Waymo.
Slovensko a Česká republika začnú spolupracovať na prípravnej fáze cezhraničnej testovacej dráhy pre autonómne a prepojené vozidlá.
Hlavnou hviezdou Volkswagenu v Ženeve bolo nové 5-dverové kupé Arteon. No zároveň sa v halách Palexpa pozrel aj do budúcnosti.
Slovensko má záujem vybudovať testovaciu dráhu pre autonómne vozidlá na diaľnici medzi Bratislavou a Brnom.
Google už nebude vyvíjať vlastné autonómne vozidlo. Prednosť dal spolupráci s automobilkami. Toto je prvý výsledok – Chrysler Pacifica Hybrid, ktorý vie jazdiť úplne bez vodiča.
Uber kalifornské úrady nepožiadal o povolenie testovať autá bez vodiča. Úrady ho preto potrestali. Firma presunula autá do Arizony.
V pilotnej prevádzke si budú môcť jazdu v aute, ktoré ovládajú výhradne senzory a elektronika, vyskúšať obyvatelia Pittsburghu v americkom štáte Pensylvánia.
Americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports stráca v súvislosti s autopilotom Tesly trpezlivosť. Po dvoch nehodách luxusných elektromobilov spôsobených systémom autonómneho riadenia žiada amerického výrobcu de facto o deaktiváciu zariadenia.
Ešte v priebehu tohto roka plánuje BMW predstaviť vozidlo schopné vykonávať niektoré úlohy bez vodiča. Do 4 rokov ho vraj bude aj vyrábať.
O tom, že autopiloty budú o pár rokov samozrejmou technológiou nových áut, niet najmenších pochybností. Paradoxne dnes sa ešte väčšina krajín autonómnych vozidiel bojí. Byrokracia im robí prekážky. Výnimkou nie je ani Japonsko.
Autopilot Tesly má stále problémy. To aj po tom, čo americký výrobca luxusných elektromobilov obmedzil niektoré jeho funkcie. Vyjadril sa k tomu dokonca sám technický expert Volva, ktoré má s autopilotom veľké plány.
Renault predstavil v Amsterdame tri plne funkčné modely Espace s autopilotom. Chcel by byť prvou automobilkou, ktorá ho uvedie na trh a to v prijateľnej cene.
Švédska automobilka plánuje rozšíriť testy áut s autopilotmi aj do Číny. V budúcnosti si od nich sľubuje zníženie dopravných nehôd až o 90 %.
Autonómne autá spoločnosti Google majú najazdených už viac ako 2,7 milióna testovacích kilometrov. Počas nich sa dostali aj do problémov. Všetky oficiálne zaznamenané havárie boli však zatiaľ spôsobené ľudskou chybou samotného šoféra alebo inými účastníkmi premávky. Až doteraz.
Plne automatické autá od spoločnosti Google, ktoré by jazdili samy bez akéhokoľvek zásahu vodiča, by sa onedlho mohli dostať do bežnej premávky.
Nielen Google, ale aj spoločnosť Apple pracuje na vývoji vlastného elektromobilu s autopilotom. Prísť by mohol už o štyri roky.
Americký výrobca elektromobilov Tesla zareagoval na kritiku autopilota a updatoval softvér. Verzia 7.1 teraz spomaľuje pri prejazdoch zákrutami či v rezidenčných zónach. Dokáže tiež zaparkovať a vyjsť z garáže.
Na výstave CES v Las Vegas Volvo oznámilo, že bude prvou automobilkou, ktorá bude dodávať poloautonómny systém riadenia PillotAssist ako súčasť štandardnej výbavy. Dostane ho nová vlajková loď S90, ktorá práve slávi svetovú premiéru v Detroite.