Asistenčné systémy majú zvyšovať bezpečnosť premávky, ale ich spoľahlivosť je otázna. Hoci v crashtestoch môžu získať vysoké skóre, v skutočnom živote nemusia fungovať.
Švédska automobilka musí vykonať najväčšiu zvolávaciu akciu vo svojej histórii.
Nemecký ADAC preveroval účinnosť autonómnych bŕzd pri cúvaní. Výsledky ho príliš nenadchli. Raz si to odniesli chodci, inokedy cyklisti či autá.
Nemecký autoklub ADAC si posvietil na funkčnosť autonómnych bŕzd. Ukázalo sa, že vo väčšine vlani testovaných áut fungujú. Problémom je, že nie za každých okolností.
Najnovší prieskum britskej spoločnosti Thatcham, známej najmä hodnotením ochrany áut proti vlámaniu a odcudzeniu, síce nepatrí k tým najreprezentatívnejším, ale výsledky sú také presvedčivé, že ich nie je možné ignorovať.
Nemecký Auto, Motor und Sport preveroval účinnosť systémov na zabránenie kolízií s chodcami. Výsledky sú viac ako rozpačité. Zo šiestich testovaných modelov vyviazol bez straty bodu iba jediný.