Niektorým majiteľom Tesiel, ktorí sú zapojení do programu testovania autonómneho riadenia FSD Beta, automobilka túto funkciu zrušila.
Za poslednú dekádu sa vývoj automobilizmu posunul míľovými krokmi. Hlavnými oblasťami pokroku sú elektromobilita a autonómne riadenie.
Vývoj áut s autonómnym riadením napreduje aj v Rusku.
Môžete byť tým najlepším vodičom na svete, ale šoférovať dve autá súčasne nedokážete. Ono sa to ale s pomocou súčasných technológií dá.
S autopilotmi to dnes nevyzerá rúžovo. Automobilky priznávajú, že problém je komplexnejší, ako predpokladali.
Európske konzorcium Euro NCAP sa čoraz viac zameriava aj na hodnotenie elektronických asistenčných systémov.
Elon Musk sľúbil, že Tesla tento rok dokončí systém plne autonómneho riadenia. Ako vidieť, zatiaľ si nevšimne ani chodca.
Elon Musk je vizionár. O tom niet najmenších pochybností. Občas však vidí budúcnosť trochu „skreslene“.
Automobilky sa spoliehajú, že ak budú autá riadiť autopiloty, dopravné nehody sa stanú minulosťou. Realita je ale iná.
Nová technológia lidaru umožní Volvu ďalší pokrok v oblasti bezpečnosti.
Hoci sa viacerí experti zhodujú na tom, že technológia autonómneho riadenia je zatiaľ len hudbou budúcnosti, Toyota a Lexus si veria.
Steve Wozniak pochybuje, že sa vo svojom živote dožije auta bez volantu. „Jediné, čo sa nám podarilo, bolo oklamať verejnosť, že sa to dá“.
Toto je vraj budúcnosť úžitkových áut. Autonómne nákladiaky majú časom nahradiť tie tradičné. Funguje to už dnes.
Čína dáva celému svetu na frak. Spoločnosť Neolix spustila výrobu doručovacích vozidiel bez vodičov. Už v prvom roku chce dodať na trh tisíc kusov.
Nissan predstavuje ako prvý na svete technológiu autopilota, ktorý umožní legálnu jazdu bez rúk na volante. Zatiaľ však len v Japonsku a v jednom diaľničnom pruhu.
Autonómna technológia má k dokonalosti ešte dlhý kus cesty pred sebou.Luxus si však trúfa na prielom.
Vývoj technológie automatizovaného riadenia je extrémne drahý. Koncerny Daimler a BMW, ktoré si inak ostro konkurujú, sa preto dohodli na spolupráci v tejto oblasti.
Konzorcium Euro NCAP si zobralo na mušku desať moderných áut a odskúšalo ich asistenčné systémy. Vodičov varuje.
Autonómne riadenie si už hľadá cestu do osobných či úžitkových áut. Bokom však v budúcnosti neostanú ani motocykle. BMW Motorrad ukazuje, že sa to dá. Jeho enduro R 1200 GS zvládne pohyb aj bez jazdca.
Volvo síce nepredpokladá, že vodiči kamiónov prídu tak skoro o prácu, ale s autonómnou nákladnou dopravou rátať musíme. Elektrifikácia a autopiloty zmenia distribúciu tovarov v budúcnosti na nepoznanie. Presne tam mieri futuristický koncept Vera.