S autopilotmi to dnes nevyzerá rúžovo. Automobilky priznávajú, že problém je komplexnejší, ako predpokladali.
Spotrebiteľská organizácia Consumer Report si vzala na mušku „autopiloty“ 17 výrobcov automobilov. Víťaz prekvapí.
Tesla je na vás dobrá, ale len do chvíle, kým nechcete čosi reklamovať.
Elon Musk je vizionár. O tom niet najmenších pochybností. Občas však vidí budúcnosť trochu „skreslene“.
Automobilky sa spoliehajú, že ak budú autá riadiť autopiloty, dopravné nehody sa stanú minulosťou. Realita je ale iná.
Nová technológia lidaru umožní Volvu ďalší pokrok v oblasti bezpečnosti.
Hoci sa viacerí experti zhodujú na tom, že technológia autonómneho riadenia je zatiaľ len hudbou budúcnosti, Toyota a Lexus si veria.
Steve Wozniak pochybuje, že sa vo svojom živote dožije auta bez volantu. „Jediné, čo sa nám podarilo, bolo oklamať verejnosť, že sa to dá“.
Toto je vraj budúcnosť úžitkových áut. Autonómne nákladiaky majú časom nahradiť tie tradičné. Funguje to už dnes.
Tesla si za svoj Autopilot vyslúžila množstvo kritiky. V budúcom roku však americká automobilka ponúkne zlepšenú verziu.
Konzorcium Euro NCAP si zobralo na mušku desať moderných áut a odskúšalo ich asistenčné systémy. Vodičov varuje.
Sú elektronické systémy, ktoré nám tak trochu berú volant z rúk, naozaj prínosom pre bezpečnosť cestnej premávky? Výsledky štúdie z Holandska tvrdia pravý opak.
Tak tu naozaj končia všetky „žarty“. Na trh v USA sa dostáva jednoduché zariadenie za 179 dolárov, ktoré oklame senzory autopilota. Vodič vraj zatiaľ môže piť kávu. Dôsledky môžu byť tragické.
Len v marci obletela svet správa o tragickej nehode autonómneho vozidla spoločnosti Uber, a už tu máme ďalšiu. V Arizone sa do kolízie s iným vozidlom dostal testovací prototyp spoločnosti Waymo, ktorá patrí pod gigant Google.
Svet sa zbláznil do autopilotov. Zatiaľ máme za sebou len prvé krôčiky na úrovni SAE 2. Lenže blíži sa čas úrovne 5, čo bude znamenať, že v aute už nenájdete volant ani pedále.
Svet sa ešte nespamätal z prvej fatálnej nehody autonómneho auta Uberu, pri ktorej prišla o život chodkyňa, a americký štát Kalifornia už uvoľňuje legislatívu pre testy vozidiel s autopilotmi. Za volantom nebude požadovať vodiča!
V marci pri havárii elektromobilu Tesla Model X zahynul 38-ročný inžinier spoločnosti Apple. Automobilka uviedla, že auto riadil autopilot.
Tento týždeň obletela svet správa o smrteľnej nehode, ktorej účastníkom bola cyklistka a testovacie autonómne vozidlo spoločnosti Uber. Nereagoval autopilot ani vodič. Sú teda robotické autá bezpečné?
V Štokholme sa postarali o rozruch. Tamojšie prostriedky verejnej dopravy obohatili prvé robotické autobusy. Ľudí vozia bez vodičov.
V Las Vegas sa čínska spoločnosť Baidu pochválila druhou generáciou platformy Apollo, ktorá by sa mala stať základom autonómneho riadenia. Systém je otvorený partnerom, aby urýchlil vývoj v oblasti autopilotov.