Aj Lexus pracuje na autonómnom riadení. Po testovacej trati amerického vývojového centra Toyota Research Institute sa už preháňa biela vlajková loď LS 600 hL. Od tých bežných sa ale líši. Na streche má kamery a v interiéri dva volanty.
Príchod autonómneho riadenia sa očakáva v nasledujúcom desaťročí. Okrem nutnosti technického vývoja momentálne bráni jeho reálnemu použitiu aj legislatíva. Po prekonaní oboch bariér však príde aj tretia v podobe vysokej ceny.
Novodobá kalifornská „zlatá horúčka“, tak sa dnes hovorí nadšeniu Silicon Valley pre startupy spojené s technológiou samoriaditeľných áut. Kupujú ich ako teplé rožky.
Vynovená trieda S nezostane nič dlžná povesti technologického predátora. Prinesie nielen úplne nový radový 6-valec, ale aj nové prvky autonómneho riadenia. Bude napríklad sama regulovať rýchlosť.
Elon Musk ohlásil začiatkom októbra novinku Tesly, ktorú vraj nikto nečaká. Šuškalo sa o sériovom modeli 3 či vízii pikapu. Nič z toho však neprišlo. Ide totiž o nový hardvér pre systém autonómneho riadenia.
Škandál s Autopilotom Tesly naberá po smrteľných nehodách na obrátkach. Úradom sa nepáči, že marketing americkej automobilky sa tvári, akoby bolo jeho zariadenie plne autonómnym riadením. Reaguje Kalifornia aj Nemecko.
Volvo experimentuje s autonómnym riadením nákladných vozidiel už dlhší čas. Teraz ho však na Volve FMX testuje v skutočne extrémnych podmienkach. Vo švédskych podzemných baniach Boliden.
Americký výrobca elektromobilov Tesla odstránil zo svojej čínskej internetovej stránky slovo autopilot a výraz pre samoriadené vozy.
CNN vyspovedala bývalých zamestnancov Tesly, ktorí pracovali na Autopilote. Ich obavy riešil Elon Musk výpoveďou. Boli vraj príliš opatrní a brzdili vývoj.
Americká spotrebiteľská organizácia Consumer Reports stráca v súvislosti s autopilotom Tesly trpezlivosť. Po dvoch nehodách luxusných elektromobilov spôsobených systémom autonómneho riadenia žiada amerického výrobcu de facto o deaktiváciu zariadenia.
Autopilot Tesly má stále problémy. To aj po tom, čo americký výrobca luxusných elektromobilov obmedzil niektoré jeho funkcie. Vyjadril sa k tomu dokonca sám technický expert Volva, ktoré má s autopilotom veľké plány.
Renault predstavil v Amsterdame tri plne funkčné modely Espace s autopilotom. Chcel by byť prvou automobilkou, ktorá ho uvedie na trh a to v prijateľnej cene.
Švédska automobilka plánuje rozšíriť testy áut s autopilotmi aj do Číny. V budúcnosti si od nich sľubuje zníženie dopravných nehôd až o 90 %.
Autonómne autá spoločnosti Google majú najazdených už viac ako 2,7 milióna testovacích kilometrov. Počas nich sa dostali aj do problémov. Všetky oficiálne zaznamenané havárie boli však zatiaľ spôsobené ľudskou chybou samotného šoféra alebo inými účastníkmi premávky. Až doteraz.
Americký výrobca elektromobilov Tesla zareagoval na kritiku autopilota a updatoval softvér. Verzia 7.1 teraz spomaľuje pri prejazdoch zákrutami či v rezidenčných zónach. Dokáže tiež zaparkovať a vyjsť z garáže.
Na výstave CES v Las Vegas Volvo oznámilo, že bude prvou automobilkou, ktorá bude dodávať poloautonómny systém riadenia PillotAssist ako súčasť štandardnej výbavy. Dostane ho nová vlajková loď S90, ktorá práve slávi svetovú premiéru v Detroite.
BMW predstaví pri príležitosti storočnice značky koncept vybavený autonómnym riadením. V súvislosti s autopilotmi však otvára etické otázky. Aj preto neverí, že plne autonómne riadenie sa stane realitou skôr ako o pätnástich rokov.
Automobilka General Motors sa zaujíma o vývoj autonómnych vozidiel. Oznámila investíciu do firmy Lyft, ktorý je priamym konkurentom Uberu.
Automobilky pracujú horúčkovito na autách s autopilotmi. Technológia je prakticky hotová, rozšíreniu však bráni legislatíva. Kalifornia prichádza ako prvá krajina na svete s návrhom zákona pre ich prevádzku. „Vodičák“ však potrebovať budete.
Vytrela Tesla zrak ostatným automobilkám? Systém autonómneho riadenia síce ešte nemá, ale zdá sa, že funkcia Autosteer zvládne viac než asistenčné systémy konkurencie. A domontovať sa dá aj dodatočne.