Ďalší z konceptov Škody upozorní v Paríži na skorý príchod nástupcu modelu Rapid. Zmení meno aj charakter. Prednosť dostanú emócie.
Do roku 2017 vstupuje Mitsubishi ASX s výrazne modernizovaným SUV ASX. Nová je prakticky celá predná časť. A prichádza aj dieselová verzia 1,6 DI-D s predným náhonom.
Štvrtú generáciu Scénicu predstavil Renault už na jar v Ženeve. Lenže až v Paríži automobilka zverejnila podrobné technické dáta. Scénic tak odhalil všetky tajomstvá.
Trh s crossovermi rastie prudkým tempom. Lexus preto pracuje na ďalšom pod súčasnými RX a NX. Základom bude Toyota C-HR. Je možné, že novinka nahradí aj nie príliš úspešný hatchback CT 200h.
Špekulácie o príchode otvorenej verzie kupé Mercedes-AMG GT Stuttgart vytrvalo popieral. Lenže v Paríži sa stala realitou. A k tomu všetkému pribalili páni Affalterbachu ostrý derivát GT C.
Nie, nebojte sa, luxusný shooting brake o svoj kultový atmosférický 12-valec s výkonom 508 kW nepríde. Po prvý raz však Ferrari ponúkne alternatívnu pohonnú jednotku.
Premiéra konceptu novej ostrej verzie Civicu Type-R bola skutočným šokom. Tá súčasná má totiž na konte len rok kariéry. A končí. Ten budúci ju nahradí novinka na báze Civicu desiatej generácie. Vyzerá úžasne.
Fascinujúci koncept elektrického kupé je síce extrémne futuristický, ale Renault tvrdí, že naznačuje budúcnosť jeho civilnej produkcie. Podobne, ako to urobila štúdia DeZir pre šiestimi rokmi.
Podľa vzoru BMW a jeho elektrickej divízie „i“ stvorí aj konkurenčný Daimler svoju vlastnú ekologickú odnož EQ. Jej predskokanom je parížsky koncept SUV Generation EQ. Na jedno nabitie prejde 500 km.
Na parížsky autosalón Mníchov nepriviezol očakávaný nový rad 5. Zato sa blysol aspoň efektným konceptom športového SUV X2. A to nie je od reality až tak vzdialené. Produkčný model má prísť totiž už v roku 2018.
Na dĺžku má len 3,7 metra, no napriek tomu disponuje technológiami, ktoré nie sú bežné ani pri väčších autách. Nové Suzuki Ignis jednoducho prekračuje rámec svojej triedy.
Prvú generáciu Audi Q5 uviedol Ingolstadt na trh v roku 2008. Na veľkú zmenu bol teda najvyšší čas. Novinka predstavená v Paríži posúva tento model míľovými krokmi vpred.
Nová generácia Smartu dostala konečne elektromotor. Týka sa to všetkých troch verzií vrátane kabrioletu. Na jedno „tankovanie“ prejdú 160 km a ich nabitie môže trvať len 45 minút. Ukázali sa v Paríži.
Do hál parížskeho autosalónu sa vraciame druhou reportážou. Tá obsahuje ďalšiu várku svetových výstavných premiér. V abecednom poradí začíname s Maybachom a končíme Volkswagenom.
Vo štvrtok začala pod Eiffelovkou najväčšia jesenná automobilová prehliadka Európy. Napriek tomu, že na výstave absentuje viacero značiek, o svetové premiéry nebola núdza. My vám prinášame prehľad tých najdôležitejších.
Volkswagen chce v roku 2025 vyrábať milión elektromobilov ročne. Avízom budúcnosti je parížsky koncept ID. Ten však prináša nielen ekologický pohon s dojazdom 600 km, ale aj autonómne riadenie a špičkovú konektivitu.
Zatiaľ má prívlastok konceptu, no do série určite zamieri. Drsnejšia verzia Seatu Ateca dostane lepšie chránený podvozok, lak odolný proti poškriabaniu a zopár dizajnových úprav.
Do Paríža dorazí Mitsubishi s ďalším konceptom crossoveru. Tentoraz so športovo ladeným Grand Tourerom. Prívlastok PHEV jasne naznačuje, že pôjde o plug-in hybrid. Do série má ale ďaleko.
Malé SUV z Ingolstadtu je na trhu od roku 2011. Patrilo by sa prísť s novým modelom. Lenže ten súčasný musí ešte chvíľu vydržať. Pomôcť má agresívnejší dizajn verzii Sport Line a úplne novej Competition.
Citroën C3 je zaujímavý nielen tým, že bude schádzať z montážnych liniek závodu v Trnave. Ostrá verzia WRC je totiž prvým špeciálom predstaveným pre sezónu 2017. Zmenu pravidiel využil na maximum.