Presne pred päťdesiatimi rokmi uzrela svet luxusná športová limuzína Jaguar XJ. To nemohlo ostať bez povšimnutia. A tak v Pekingu predstavila britská automobilka výročnú sériu XJ50. Tak trochu aj na rozlúčku.
V Pekingu predstavené štúdie HK K350 a HK H500 už nemajú ďaleko do série. Sen o automobilke Pininfarina sa tak vďaka Číne stáva pomaly realitou. Nový sedan aj crossover budú elektromobilmi s predĺženým dojazdom.
Bentley má Bentaygu, Rolls-Royce finišuje s Cullinanom, a čo Maybach? Ten tiež poškuľuje po triede SUV. Ale trochu inak, ako naznačuje pekinský koncept Vision Luxury Ultimate.
Honda už dávnejšie ohlásila elektrickú ofenzívu. Prvý čistý elektromobil mal prísť v roku 2019. Nakoniec sa tak však stane ešte skôr. Zamieri len do Číny a s logom, ktoré nepoznáme.
Zdá sa, že trojmiestne Volvo S90 Ecellence, kde je všetok luxus smerovaný k cestujúcemu na pravom zadnom sedadle, Číňanom nestačí. Volvo má pre nich ďalšiu vychytávku v podobe konceptu S90 Ambience. A netají, že sa chystá na výrobné linky.
Predaje Lexusu v Európe rastú už štvrtý rok za sebou. Čiernou ovcou bol však sedan vyššej strednej triedy GS. Nahradí ho siedma generácia menej prémiového modelu ES. Ten po prvýkrát zavíta do Európy. Na zadný náhon však zabudnite.
Nová generácia triedy A zažila svetový debut len pred pár týždňami v Ženeve, a už tu máme jej druhý variant. Päťdverový hatchback dopĺňa po prvýkrát sedan. Ale nie bežný. Prednosť dostala predĺžená verzia L.
Slávne štúdio Pininfarina má najlepšie časy za sebou. Plánuje však svetlú budúcnosť. Vidí ju vo výrobe elektromobilov vlastnej značky. Pomôžu Čína aj India.
Bentley má svoju Bentaygu, Rolls-Royce finišuje s Cullinanom a čo Maybach? Ten tiež poškuľuje po hyperluxusnom SUV. A nemusí ísť len o derivát súčasného Mercedesu-Benz GLS. Naznačuje to koncept pripravený pre autosalón v Pekingu.