Po svetovej premiére v Ženeve uvoľnila francúzska automobilka všetky informácie o svojej kľúčovej novinke na rok 2014. Originálny crossover Citroën C4 Cactus ponúkne päť motorov. Na trh príde v lete.
Súčasná vlajková loď Citroënu má na konte už šesť rokov kariéry a nepredáva sa práve najlepšie. Pomôcť má atraktívna off-roadovo ladená verzia CrossTourer.
Ťahúňom predajov Maserati sú najmä nové sedany Quattroporte a Ghibli. Lenže DNA tejto modenskej značky spočíva v športových kupé. Z nich má ale dnes v ponuke len veľké GranTurismo. Zmeniť by to mohol koncept Alfieri.
Pre Škodu Octavia Combi je nový Francúz vážnou výstrahou. Veľkosťou kufra sú si totiž obaja súperi rovnocenní.
Kým Peugeot a Citroën zverejnili prvé informácie o svojich mestských „krpcoch“ ešte pred ženevským autosalónom, Toyota počkala so svojim Aygom až do svetovej premiéry. Zato na stôl vyložila hneď všetky karty.
V rybníku superrýchlych luxusných kombíkov pribudla nová šťuka. Jaguar totiž v Ženeve vypustil svoj ostrý XFR-S Sportbrake.
V Ženeve sa po dvoch rokoch SsangYong opäť pohral s témou moderného crossoveru. Netají, že podobný automobil sa má stať základom jeho rastu v najbližších rokoch.
Toto auto je také škaredé, že si ho nakoniec možno aj zamilujete. V teréne by však malo dať na frak vyumelkovaným crossoverom. Renegade je ďalším výsledkom spolupráce americkej terénnej ikony a dne s už materského koncernu Fiat.
Honda to už s marketingom k novej generácii ostrého Civicu Type-R trochu preháňa. V Ženeve predstavila zasa len koncept, a to bez akýchkoľvek technických údajov.
Tak ako Mazda sľúbila, dorazila do Ženevy s konceptom Hazumi. Už pri prvých zverejnených skiciach však bolo jasné, že ide prakticky o prototyp novej generácie Mazdy 2.
Tak ako pred dvadsiatimi rokmi predstavovalo prvé Twingo s karosériou monospace revolúciu, je aj to nové zlomové. Tentoraz však nejde o dizajn, ako skôr o konštrukciu. Má totiž motor vzadu.
Za posledný rok sa Subaru pohralo s témou crossoveru už po tretí raz. Zdá sa teda, že nový japonský prírastok v tejto triede už nemá ďaleko do výroby.
Fiat v súčasnosti svoj výrobný program skôr škrtá, ako rozširuje, no jeho malým modelom sa darí. V Ženeve preto upriamil pozornosť na veľkú päťstovku, ktorá sa predstavila vo verzii Beats Edition.
Ohromný úspech kupé SUV BMW X6 podnietil mníchovskú automobilku k využitiu rovnakého receptu v menšom formáte.
Volkswagen plánuje v najbližších rokoch výrazne rozšíriť ponuku crossoverov. V Ženeve naznačil podobu nového SUV, ktoré by stálo pod súčasným Tiguanom.
Na autosalóne v Ženeve predstavila Kia modernizované SUV Sportage. Má byť tichšie a pohodlnejšie.
Audi TT, ktoré sa svetu predstavilo po prvýkrát v roku 1998, prichádza do Ženevy vo svojom treťom vydaní. Je ľahšie a výkonnejšie, dizajnom však nadväzuje skôr na prvú generáciu.
Pre autosalón v Ženeve si Opel okrem Adamu Rocks pripravil aj poriadne ostré športové náradie. Astra Extreme má 300 koní a o 100 kg menej ako doteraz najvýkonnejšia verzia OPC.
Na autosalóne v Ženeve predviedla Škoda dlho avizovanú štúdiu päťdverového kupé VisionC. Odhalila interiér a niektoré ďalšie podrobnosti.
Pôvodne sa šuškalo o športovom variante Evoque RS. Zatiaľ z neho zišlo. Možno aj preto má nová verzia Autobiography Dynamic nielen bohatšiu výbavu, ale aj vyšší výkon.