Ruský kompaktný off-road Lada 4x4, kedysi označovaný Niva, má nepochybne svoje kvality. Dôkazom je aj nepretržitá výroba, ktorá trvá už niekoľko desaťročí. V súčasnosti však zákazníci môžu siahnuť aj po jej vylepšenej verzii zvanej Bronto.
Po rokoch strádania sa v Rusku opäť zvyšujú predaje osobných áut. Jednotkou je AvtoVAZ. Napriek tomu čakajú Ladu škrty. Bude sa prepúšťať. A to vo veľkom.
Ruský crossover z Togliatti dostal novú verziu Exclusive. Na tamojšie pomery predvádza nezvyklý luxus. Napríklad čalúnenie z Alcantary.
Rusi to s kombi verziou novej Vesty myslia vážne. Napokon, jej prototyp, navyše v podobe outdoorovej verzie Cross, predstavili v Moskve už pred viac ako dvoma rokmi. Teraz ide do tuhého.
Je to paradox. V Rusku nie je stabilizačný systém ESP povinný, no i tak ho nový crossover Lada X-Ray má. A to bez možnosti deaktivácie. Zákazníci sa sťažujú. Preto prichádza ruský výrobca s riešením.
Nová generácia Lady "Niva", presnejšie Lady 4x4, príde na trh už na budúci rok. Jej dizajn je zatiaľ tajomstvom. Ruské médiá však tvrdia, že majú ilustráciu, ktorá pochádza priamo z AvtoVazu a že ukazuje podobu dlho očakávanej novinky.
AvtoVaz plánuje nahradiť ruskú terénnu ikonu novou generáciou. Tentoraz už vážne. Niva, teda vlastne Lada 4x4, príde začiatkom roka 2018. Má zdieľať komponenty z Vesty a X-Ray.
Ruská terénna ikona, považovaná aj za vôbec prvé SUV, nie a nie skončiť svoju kariéru. Pritom je na trhu od roku 1977. V modelovom roku 2017, teda k štyridsiatemu výročiu, dostane odolnejší podvozok.
Ruský AvtoVaz chrlí nový sedan Vesta na plné obrátky. A môže byť rád, pretože tamojší automobilový trh je na historických minimách. V Togliatti práve zišiel z liniek kus s poradovým číslom 50 000.
Koncept Lada Xcode nielen že dobre vyzerá, ale je vybavený prvkami, ktoré sme v ruskej automobilovej produkcii ešte nevideli. Napríklad autonómnymi brzdami, adaptívnym tempomatom či turbomotorom.
Z ruského AvtoVaz-u vanie čerstvý vietor. To napriek obrovskému prepadu domáceho trhu. Na autosalóne v Moskve sa pochváli štúdiou nového crossoveru, ktorý by mal byť väčší ako Lada Xray.
Ruský AvtoVaz hľadá možnosti, ako zvýšiť chabé predaje. Jednou z ciest je export na Západ. Kým však novej Veste a crossoveru Xray chýbajú k expanzii na vyspelé trhy motory Euro 6, s elektromobilom by to možno išlo.
Lada Kalina Cross má v Rusku úspech. Aj keď spočiatku to tak nevyzeralo, dnes je doslova bestsellerom. Podporiť jej predaje má aj nová edícia Black Line vyšperkovaná čiernymi doplnkami.
Nová hviezda Lady vystrkuje rožky. Po Kaline Sport má totiž prísť aj jej ostrá verzia. Sami Rusi o nej hovoria ako o Octavii RS.
Nedávny „vyhadzov“ šéfa ruského AvtoVazu Bo Anderssona, ktorý vyviedol krachujúci podnik z najhoršieho, na stratách Lady v najbližšom čase nič nezmení. Ani nová hlava ruského podniku totiž nedokáže ovplyvniť prepad ruského automobilového trhu.
Z tajného projektu zamestnancov vývoja ruského AvtoVazu sa stane realita. Vedeniu sa nápad predĺženej Vesty zapáčil natoľko, že dostala zelenú. Prvý kus už testujú štátni zamestnanci Samarskej oblasti.
Najrýchlejšia sériová Lada všetkých čias síce dynamikou nevyrazí dych, no na ruské pomery ide doslova o „raketu“. Stovku zvládne za 9,2 sekundy a prekročí rýchlosť 200 km/h. Rusi za ňu zaplatia necelých 11 000 eur.
Len minulý týždeň oznámil dnes už bývalý šéf ruského AvtoVazu Bo Andersson svoju rezignáciu. Aliancia Renault/Nissan, ktorá má v ruskom podniku majoritný podiel, však už má náhradu. Automobilku povedie doterajší šéf Dacie Nicolas Maure.
Generálny riaditeľ ruskej automobilky AvtoVaz Bo Andersson hodlá odstúpiť. Nástupcu určí správna rada 15. marca. Za odstúpením stoja zlé finančné výsledky.
Nezávislé nárazové skúšky nevykonáva len európske Euro NCAP či americký inštitút NHTSA, ale aj ruský časopis Auto Review. Ten podrobil crashtestu Ladu Vesta. Nový sedan si z neho odniesol štyri hviezdičky.