Toto je dobrá správa pre tých, ktorí sa s batériou svojho elektromobilu príliš nemaznajú. Ale zlá pre tých, ktorí sa ju snažia šetriť.
BMW jednoznačne vylúčilo akékoľvek ďalšie investície do Northvoltu, hoci iba pred pár dnami tvrdilo, že si s touto spoločnosťou dokáže predstaviť participáciu aspoň na výskume a vývoji.
Česi sa snažia dohodnúť s investorom "z demokratickej krajiny", ktorý by u nich mal postaviť baterkáreň za vyše 8 miliárd eur.
Slovensko sa spustením výroby vo Voderadoch stáva po Švédsku, Nórsku, Nemecku a Francúzsku piatou európskou krajinou, ktorá dokáže vyrábať certifikované batériové články s európskym know-how.
Nové sodíkovo-iónové batérie sú nielen ekologickejšie, ale navyše aj stabilnejšie a bezpečnejšie než súčasné lítiovo-iónové batérie.
Rýchle nabíjanie elektromobilov na výkonných nabíjačkách nemusí automaticky znamenať aj rýchlejšiu stratu kapacity.
Spolupráca otvára nové možnosti pre inovácie v priemysle blízkej budúcnosti.
Európska únia chce zakázať spaľovacie autá, no pre elektrické zatiaľ nedokáže svojpomocne zabezpečiť batérie.
Nedostatok batérií pre elektromobily môže urobiť Európe poriadny škrt cez rozpočet.
Toyota v oblasti elektromobility poriadne zaspala. Mnohí investori doslova zúria. Upokojiť ich má nová stratégia.
Nová chémia batérii na báze sodíka by mohla urobiť elektromobily bezpečnejšie a automobilový priemysel menej závislý od problematického lítia.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Hrozí Európe deindustrializácia? Viacerí európski lídri sa toho obávajú. Ak totiž VW presunie výrobu batérií pre elektromobily do USA, starý kontinent začne ťahať za kratší koniec.
Švédi zrejme stopnú výstavbu batériovej gigafabriky v Nemecku. Dôvodom sú vysoké ceny energií a lepšie podmienky v USA.
Nio je takpovediac „čínskou Teslou“. Vyrába elektromobily, prevádzkuje sieť staníc na rýchlu výmenu batérií a tiež pracuje na batérii s kapacitou 155 kWh!
Britský projekt batériovej gigafabriky Britishvolt má problémy. Diskutuje vraj o predaji svojho závodu.
V stacionárnych úložiskách vraj klesá kapacita batérie len o dve percentá ročne.
Spoločnosť ZTS VV vyrobí z opotrebovanej batérie nový modul s garantovanou životnosťou určený na využitie hlavne v energetike.
Škoda Auto rozbehla v Mladej Boleslavi výrobu batériových systémov pre platformu MEB. Ročne ich tam vyrobí štvrť milióna.
Nemecká automobilová skupina plánuje v najbližších piatich rokoch do vývoja a výroby nových elektromobilov investovať 52 miliárd eur.
InoBat podpísal kontrakt na dodávku prvej linky na výrobu batérií pre elektromobily s čínskou firmou Wuxi Lead.