Rýchle nabíjanie elektromobilov na výkonných nabíjačkách nemusí automaticky znamenať aj rýchlejšiu stratu kapacity.
Spolupráca otvára nové možnosti pre inovácie v priemysle blízkej budúcnosti.
Európska únia chce zakázať spaľovacie autá, no pre elektrické zatiaľ nedokáže svojpomocne zabezpečiť batérie.
Nedostatok batérií pre elektromobily môže urobiť Európe poriadny škrt cez rozpočet.
Toyota v oblasti elektromobility poriadne zaspala. Mnohí investori doslova zúria. Upokojiť ich má nová stratégia.
Nová chémia batérii na báze sodíka by mohla urobiť elektromobily bezpečnejšie a automobilový priemysel menej závislý od problematického lítia.
BRIGITA SCHMÖGNEROVÁ: Hrozí Európe deindustrializácia? Viacerí európski lídri sa toho obávajú. Ak totiž VW presunie výrobu batérií pre elektromobily do USA, starý kontinent začne ťahať za kratší koniec.
Švédi zrejme stopnú výstavbu batériovej gigafabriky v Nemecku. Dôvodom sú vysoké ceny energií a lepšie podmienky v USA.
Nio je takpovediac „čínskou Teslou“. Vyrába elektromobily, prevádzkuje sieť staníc na rýchlu výmenu batérií a tiež pracuje na batérii s kapacitou 155 kWh!
Britský projekt batériovej gigafabriky Britishvolt má problémy. Diskutuje vraj o predaji svojho závodu.
V stacionárnych úložiskách vraj klesá kapacita batérie len o dve percentá ročne.
Spoločnosť ZTS VV vyrobí z opotrebovanej batérie nový modul s garantovanou životnosťou určený na využitie hlavne v energetike.
Škoda Auto rozbehla v Mladej Boleslavi výrobu batériových systémov pre platformu MEB. Ročne ich tam vyrobí štvrť milióna.
Nemecká automobilová skupina plánuje v najbližších piatich rokoch do vývoja a výroby nových elektromobilov investovať 52 miliárd eur.
InoBat podpísal kontrakt na dodávku prvej linky na výrobu batérií pre elektromobily s čínskou firmou Wuxi Lead.
Dôvodom je najmä zvýšený dopyt po kovoch, ktoré sú nevyhnutné pri výrobe batérií.
Sily v automobilovom priemysle sa preskupujú. Hrať prím budú krajiny, kde budú vyrábať batérie a elektrické autá.
Výroba batérií pre elektromobily zvýši strategickú závislosť Európy od Činy.
InoBat plánuje vyrábať "batérie na mieru" nielen pre automobilky, ale aj pre letecký priemysel a autobusy.
V roku 2022 by sa v pilotnom teste mali vyskúšať batérie na dvoch autobusoch a v roku 2023 vy už mali byť nasadené komerčne.