Vedci vynašli jednoduchú metódu, ktorá výrazne zlepšuje výkon lítium-iónových batérií. Kľúčové je ich úplne prvé "kalibračné" nabíjanie.
Ako je to možné? Najdrahší komponent elektromobilov je čoraz lacnejší, ale k cenovej parite so spaľovacími motormi nedošlo.
Továreň na výrobu lítiových batérií firmy Aricell v Hwaseongu, južne od Soulu, zachvátil v pondelok masívny požiar.
V niekoľkoposchodovej továrni v čase požiaru pracovalo asi 67 ľudí.
Investícia sa plánuje v areáli s plochou približne 9 500 metrov štvorcových.
Projekt snov Rimac odštartoval pred 18 rokmi elektrickou konverziou starého BMW. Dnes nadobúda spolupráca týchto dvoch firiem obrie rozmery.
Nové batérie majú špeciálny horký povlak, ktorý má dieťa odradiť od ich prehltnutia. Navyše jeho jazyk zafarbia na modro.
Revolúcia v oblasti batérií príde neskôr, než sa očakávalo. Šéf čínskeho gigantu CATL Robin Zeng je skeptikom.
Kopřivnická Tatra pracuje po vodíkovom ťažkom nákladnom automobile aj na čisto elektrickej verzii.
Neuralgickým bodom elektromobilov sú batérie. Môžu za všetky ich nevýhody. A tou je aj vysoká hmotnosť.
Svet čaká na zázračné batérie. Zatiaľ ale žiadne neprichádzajú. Tie sodíkové by aspoň mohli stlačiť cenu elektromobilov.
Nové akumulátory od Nia a CATL by mohli pomôcť.
Ide podľa spoločnosti Fuergy o prvú inštaláciu svojho druhu.
Výskum amerických vedcov možno prinesie zásadný prelom v konštrukcii polovodičových batérií.
Na lacné sodíkové batérie čaká automobilový priemysel ako na spasenie. Mali by totiž znížiť cenu elektromobilov. Má to ale háčik. A poriadny.
Ceny elektromobilov sa nie a nie vyrovnať cenám áut so spaľovacími motormi, hoci mnohí prognostici to už sľubovali. Trend je presne opačný.
Naoko perfektný elektromobil v bazáre s nízkym počtom najazdených kilometrov sa môže ľahko stať nočnou morou.
Rýchle nabíjanie je síce komfortné, ale batériám elektromobilov škodí. Kapacita letí nadol a spolu s ňou aj dojazd.
Dopyt po li-ion batériách má v nasledujúcich rokoch vzrásť v Európe 10- až 30-násobne. Starý kontinent však nemá suroviny ani výrobné kapacity.
Ak Európska únia neprijme rázne opatrenia, do roku 2030 by sa mohla v oblasti lítium-iónových batérií a palivových článkov stať závislou od Číny.