Ceny elektromobilov sa nie a nie vyrovnať cenám áut so spaľovacími motormi, hoci mnohí prognostici to už sľubovali. Trend je presne opačný.
Naoko perfektný elektromobil v bazáre s nízkym počtom najazdených kilometrov sa môže ľahko stať nočnou morou.
Rýchle nabíjanie je síce komfortné, ale batériám elektromobilov škodí. Kapacita letí nadol a spolu s ňou aj dojazd.
Dopyt po li-ion batériách má v nasledujúcich rokoch vzrásť v Európe 10- až 30-násobne. Starý kontinent však nemá suroviny ani výrobné kapacity.
Ak Európska únia neprijme rázne opatrenia, do roku 2030 by sa mohla v oblasti lítium-iónových batérií a palivových článkov stať závislou od Číny.
Až o 50 % ľahšie batérie sú cieľom vývoja koncernu Stellantis v novom technologickom centre Mirafiori v Turíne.
Aktuálne sa rozhoduje o tom, či sa spustí ťažba v jednom z najväčších ložísk lítia v Európe.
To, s čím sme sa v detstve stretávali v hračkách, by mohlo odstrániť najväčšie nevýhod akumulátorov.
Elektromobily by nepotrebovali veľké a ťažké batérie, ak by sa tie menšie vedeli rýchlo nabíjať. Presne to má riešiť nová LFP batéria od CATL.
Izraelská spoločnosť StoreDot pracuje na technológii extrémne rýchleho nabíjania batérií XFC.
Nedostatok batérií pre elektromobily môže urobiť Európe poriadny škrt cez rozpočet.
Toyota v oblasti elektromobility poriadne zaspala. Mnohí investori doslova zúria. Upokojiť ich má nová stratégia.
Kúpite si „zázračný“, a najmä drahý elektromobil a máte problém dôjsť s ním po prvú nabíjačku.
„Dnes sa nám možno čínske značky zdajú neznáme, ale pripomeňme si, ako ľudia vnímali okolo roku 2000 juhokórejské autá, tvrdí Križanský.
Šéf výskumu Toyoty Gil Pratt neverí na rýchlu zmenu v technológii batérií. Aj preto považuje stávku na čisté elektromobily za hazard.
Podľa najnovšej správy automobilky Tesla sa zákazníci nemajú obávať degradácie batérií.
Ford plánuje zvýšiť výrobu a predaj elektrických áuts pomocou lacnejších batérií. Prvý ich dostane Mustang Mach-E.
Slovenská spoločnosť podnikajúca v segmente vývoja a výroby prémiových batérií pre elektromobily InoBat bude pri vývoji komponentov spolupracovať s americkou spoločnosťou Hefei Gotion High-Tech Power Energy
Sú elektromobily čisté? Nie. Majú totiž svoje špinavé tajomstvo. Je ním „biele zlato“.
Odborníci z rôznych segmentov čoraz viac diskutujú o energetickej transformácii a dosiahnutí uhlíkovej neutrality, ale aj o efektivite batériových či vodíkových riešení. Ktorá možnosť je však lepšia?