Toto je dobrá správa pre tých, ktorí sa s batériou svojho elektromobilu príliš nemaznajú. Ale zlá pre tých, ktorí sa ju snažia šetriť.
Podľa webu Teslarati má Porsche obrovské problémy s elektrickým modelom Taycan. Nejaké z nich priznáva, ale skutočný rozsah tají.
Škoda spustila výrobu akumulátorov v Mladej Boleslavi v roku 2019. Slúžia aj v elektromobiloch iných značiek.
Neuralgickým bodom elektromobilov v zime sú jeho batérie. Mali by ste sa k nim preto správať šetrne. Veď je to najdrahšia čast elektrického auta.
Špičkový expert na batérie tvrdí, že ak Európa a Amerika nič neurobia, Číňania zničia celý dodávateľský reťazec batérií. Veľa času nemáme.
Vzácne zeminy získané recykláciou už existujúcich batérií nebudú nikdy stačiť na výrobu potrebného množstva nových. Baní bude pribúdať.
Najlepšími li-ion batériami súčasnosti sú batérie NMC, no aj lacnejšie akumulátory s chémiou LFP prechádzajú vývojom.
Vedci vynašli jednoduchú metódu, ktorá výrazne zlepšuje výkon lítium-iónových batérií. Kľúčové je ich úplne prvé "kalibračné" nabíjanie.
Ako je to možné? Najdrahší komponent elektromobilov je čoraz lacnejší, ale k cenovej parite so spaľovacími motormi nedošlo.
Továreň na výrobu lítiových batérií firmy Aricell v Hwaseongu, južne od Soulu, zachvátil v pondelok masívny požiar.
V niekoľkoposchodovej továrni v čase požiaru pracovalo asi 67 ľudí.
Investícia sa plánuje v areáli s plochou približne 9 500 metrov štvorcových.
Projekt snov Rimac odštartoval pred 18 rokmi elektrickou konverziou starého BMW. Dnes nadobúda spolupráca týchto dvoch firiem obrie rozmery.
Nové batérie majú špeciálny horký povlak, ktorý má dieťa odradiť od ich prehltnutia. Navyše jeho jazyk zafarbia na modro.
Revolúcia v oblasti batérií príde neskôr, než sa očakávalo. Šéf čínskeho gigantu CATL Robin Zeng je skeptikom.
Kopřivnická Tatra pracuje po vodíkovom ťažkom nákladnom automobile aj na čisto elektrickej verzii.
Neuralgickým bodom elektromobilov sú batérie. Môžu za všetky ich nevýhody. A tou je aj vysoká hmotnosť.
Svet čaká na zázračné batérie. Zatiaľ ale žiadne neprichádzajú. Tie sodíkové by aspoň mohli stlačiť cenu elektromobilov.
Nové akumulátory od Nia a CATL by mohli pomôcť.
Ide podľa spoločnosti Fuergy o prvú inštaláciu svojho druhu.