Je to európsky úspech pre slovenské inovácie v oblasti batériového priemyslu, uviedlo ministerstvo hospodárstva.
Za drahou elektromobilitou stoja najmä vysoké ceny akumulátorov pre elektromobily. Vývoj je však priaznivý.
Európska komisia presadzuje, aby batérie do elektromobilov boli udržateľné, vysoko výkonné a bezpečné vo všetkých fázach svojho životného cyklu.
SAV spolu s univerzitami a súkromnými firmami otvára Národné batériové centrum. Bude vyvíjať a vyrábať pokročilé batérie.
Pokuta od nemeckých úradov je o to prekvapujúcejšia, že súvisí s porušovaním zákonov o ochrane životného prostredia.
Je tu ďalšia technológia, ktorá by mohla odstrániť najväčšie nevýhody elektromobilov. Na trh sa ale tak skoro nedostane.
Andy Palmer, jeden z najvýznamnejších manažérov v automobilovom priemysle, bude súčasťou slovenského podniku InoBat.
Záujem o novú českú technológiou prejavila už ja nórska súkromná spoločnosť. Dokonca plánuje postaviť továreň na batérie.
Prvé batérie pre elektromobily by mali opustiť továreň InoBat Auto vo Voderadoch už na budúci rok. A to je len začiatok.
Prirodzeným nástupcom súčasných li-ion akumulátorov, majú byť batérie s pevným elektrolytom. Nie všetci sú však o tom presvedčení.
Elektromobily nepotrebujú nič viac ako lacné batérie. Tie súčasné im totiž cenou bránia konkurovať autám s klasickým pohonom. Hideaki Horie však vraj má riešenie.
Európsky parlament vyzval na väčšiu podporu riešení uskladňovania energie aj na báze vodíka či domácich batérií.
Vývojové centrum dokončí prvú fázu uvedenia InoBat Auto do prevádzky v priebehu roku 2021. Vytvorí sa tu približne 150 nových, vysokokvalifikovaných pracovných miest.
Batérie sú najdrahšou súčasťou elektromobilov. Možno aj preto výrobcovia neradi spomínajú tému ich degradácie.
Zlepšenia parametrov batérií sa väčšinou merajú v pár percentách. Lenže čínsky BYD prichádza s desiatkami.
Vo výskumnom vývojovom centre by malo vzniknúť 150 nových, vysokokvalifikovaných pracovných miest.
Tesla zatiaľ nakupuje články pre svoje elektromobily od Panasonicu. No v rámci tajného projektu Roadrunner chce prísť s vlastnými batériami.
Kľúčovou súčasťou elektromobilov sú batérie. Práve tie sú ale aj ich najväčším limitom. BMW však tvrdí, že energetická hustota akumulátorov vzrastie dvojnásobne.
Britský vedec Trevor Jackson tvrdí, že má liek na najväčšiu slabosť elektromobilov. Verí hliníkovo-vzduchovým akumulátorom. Autá ich majú využiť už na budúci rok.
Podľa štúdie Bloomberg New Energy Finance predbehne európska výrobná kapacita v oblasti lítium-iónových batérií americkú už v roku 2023.